۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۶۵۴۰۲۰
آیت الله خاتمی:

ادعای پیروی از خط امام با سکولاریسم و جدایی حکومت از دین قابل جمع نیست

ادعای پیروی از خط امام با سکولاریسم و جدایی حکومت از دین قابل جمع نیست
امام جمعه موقت تهران مکتب امام را مکتب تعبد در برابر دین و اسلام دانست و گفت: نمی شود کسی خود را پیرو امام بداند اما مشی او سکولاریسم و جدایی حکومت از دین باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری امروز در سخنان آدینه ای خود با تأکید بر لزوم مراقبت از دستاوردهای ماه مبارک رمضان گفت: باید نور رمضان را پاکدامنی در همه جوانب زندگی حفظ کنیم، نباید بگوییم که نمی توانیم چرا که در ماه رمضان توانستیم و باید اراده محکم خود را ادامه دهیم.

وی افزود: از نگاه امیرمؤمنان(ع) کنترل زبان راه کلیدی اصلاح نفس است، مولا علی(ع) می فرماید اگر کسی دامان خود را پاک نگه دارد مقامش نه تنها از شهید و مجاهد راه خدا کمتر نخواهد بود بلکه مقام کسی که می تواند خود را پاکدامن نگه دارد بالاتر است؛ باید مانند ماه مبارک رمضان انس با قرآن را ادامه دهیم و با دعاها و مناجات انس داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شرایط کرونا در کشور اظهار داشت: بحمدالله در کشور شاهد شیب نزولی کرونا هستیم و امیدواریم که روزی مسؤولان محو این ویروس منحوس را اعلام کنند، ان شاءالله با مراقبت های بهداشتی و رعایت بایسته ها تا محو کامل ویروس پیش برویم.

وی رعایت نکات بهداشتی را همچنان ضروری دانست و ادامه داد: باید بدانیم شرایط عادی نیست، گاهی دیده می شود که برخی از عزیزان رفتارشان به گونه ای است که شرایط را عادی می دانند اما برای عادی شدن باید مقرات ستاد مبارزه با کرونا را رعایت کرد.

آیت الله خاتمی به ورود نفتکش های ایرانی به ونزوئلا با توجه به تهدید های آمریکا اشاره کرد و ابراز داشت: این حرکت یک پیروزی سیاسی برای ایران اسلامی و به خاک مالیدن بینی آمریکا بود، با آمریکا باید همینطور برخورد کرد و باید دماغ مستکبران را به خاک مالید، در عرصه های دیگر هم همه مسؤولان و مردم بدانند که تنها مقاومت جواب می دهد.

وی با گرامیداشت 14 خرداد سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرد: امام به تنهایی شناسنامه انقلاب اسلامی است، تکریم امام تکریم انقلاب و نهضت اسلامی است، سال های گذشته اجتماعات بزرگ و با شکوهی برگزار و احساسات مقدس مردم ابراز می شد و رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب در مرقد امام بسیار کلیدی و کارگشا بود، امسال به دلیل این ویروس منحوس از برکت اجتماعات محروم هستیم و با تدبیر مناسب باید سالروز ارتحال امام گرامی داشته شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که تکریم امام تکریم شخص نیست بلکه تکریم یک مکتب و راه است، خاطرنشان کرد: باید راه را بشناسیم، رهبر معظم انقلاب اصول اساسی مکتب امام را تبیین کردند و باید به آنها توجه داشته باشیم.

وی  مکتب امام را مکتب تعبد در برابر دین و اسلام دانست و اضافه کرد: نمی شود کسی خود را پیرو امام بداند اما مشی او سکولاریسم و جدایی حکومت از دین باشد، خط امام خط دلدادگی به دین است، امام اسلام را مکتب زندگی می دانست، چطور برخی خود را مدعی خط امام می دانند و اصرار بر جدایی حکومت و دین دارند؟

آیت الله خاتمی با بیان این که تکیه برمردم و مردم سالاری دینی اصل دیگر مکتب امام است، گفت: امام مردم سالاری دینی را سامان داد و در زمان وجود لیبرال دموکراسی در غرب و سوسیال دموکراسی در شرق مردم سالاری دینی را به وجود آوردند و بر آن تکیه کردند. حضرت امام به خدمت به مردم و اهتمام به رأی مردم تأکید ویژه داشت .

وی افزود: برجسته دیگر مکتب امام استکبار ستیزی است که امام آن را احیا کرد، امروز هم رهبر معظم انقلاب جانشین به حق امام خط امام را دنبال می کند، اصل مهم دیگر تکیه بر فرهنگ ولایت فقیه است و جایگاه آن را تبیین کردند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اگر کسی تا کنون برکات مدیریت ولایت فقیه را ندیده ببیند که چه کسی بحران کرونا را در کشور مدیریت کرد که امروز در جهان افتخار می کنیم؟ در جای که اروپا و آمریکا افتضاح به بار آوردند و مردم را در راهروی بیمارستان و خیابان بستری کردند، سربلند ایران به دلیل مدیریت ولی فقیه با همراهی مردم و مسؤولان بود.

وی با اشاره به آغاز به کار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در آسیا نخستین کشوری که پارلمان داشت ایران بود اما تنها 11 مجلس دوران انقلاب مجلس مردم بوده است، افتخار می کنیم که مجلس شورای اسلامی نماد مردم سالاری دینی است، در نطق هایی که در روز افتتاح شد همه بر چند نکته دلدادگی و عشق و به اسلام، عملکرد قانونمدارانه، خدمت به مردم و رفع مشکلات، تکیه بر عدالت و تکیه بر ولایتمداری تأکید داشتند.

آیت الله خاتمی ابراز داشت: در پیام رهبر انقلاب به مناسبت آغاز مجلس یادهم بر قانونمداری نمایندگان و مجلس، رعایت عدالت و رسیدگی به مشکلات مردم به ویژه اقشار ضعیف و مستضعف تأکید شده است، مردم ولی نعمت هستند و باید به آن ها بها داد و مشکلات آنها را حل کرد، روح نظام و انقلاب اسلامی عدالت در همه عرصه ها است.

محمد قمین
ارسال نظرات