۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۶۵۴۱۲۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
صلح و سازش دو طایفه گتوندی پس از ۴ سال و ثبت نام رسمی سطح سه رشته مشاوره اسلامی در اهواز بخشی از چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، هوشنگ محمودی، رییس دادگستری شهرستان گتوند اظهارداشت: در اسفند ماه ۱۳۹۵ بین دو طایفه در روستای بدیل بخش عقیلی گتوند اختلاف و درگیری به وجود آمد که منجر به زخمی شدن چند نفر از طرفین دعوا شد.

رییس دادگستری گتوند بیان اینکه حدود ۲۰ پرونده قضایی در درگیری‌های گذشته برای این دو طایفه تشکیل شده بود، افزود: بیش از ۸۰ نفر متهم در این پرونده‌ها پس از طی مراحل قانونی به پرداخت دیه، جزای نقدی، شلاق، حبس و تبعید از منطقه محکوم شدند.

این مقام مسؤول ادامه داد: برای از بین رفتن کدورت‌ها و ایجاد صلح و سازش پایدار بین دو طایفه، دستورات برای عفو و تخفیف در مجازات متهمین صادر شد.

محمودی اضافه کرد: در طول این چند سال اعضاء شورای حل اختلاف، خیرین، معتمدین و مسئولان شهرستان با برگزاری چندین جلسه با بزرگان دو طایفه پس از ۴ سال توانستند آن‌ها را آشتی دهند.

 وی بیان داشت: پس از رفع کدورت‌ها و صلح و سازش دو طایفه، آرامش و شادمانی برای اهالی روستای بدیل و دیگر روستا‌های بخش عقیلی گتوند حاصل شد.

کتاب عصمت برگزیده جشنواره بین المللی ایثار و شهادت

کتاب «عصمت» زمانه و زندگی شهید عصمت پورانوری، بانوی شهید دزفولی به نویسندگی سیده رقیه آذرنگ در جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت «سرخ نگاران» برگزیده شد.

در این جشنواره، آثار ژانر ایثار و شهادت از سال ۹۵ تا ۹۷ داوری و در مجموع ۴۵ اثر در دو بخش «برگزیدگان»، «تقدیر شوندگان» و «نوقلمان» معرفی شدند.

در اختتامیه این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به صورت مجازی برگزارشد، از سیده رقیه آذرنگ، نویسنده کتاب «عصمت» در بخش «نویسندگان شایسته تقدیر نوقلم» تجلیل گردید.

عصمت پورانوری یکی از ۴۱۴ بانوی شهید دزفول است که در آذر سال ۶۰ در سن ۱۹ سالگی به شهادت رسید. این بانوی شهید در سال ۹۸ به عنوان شهید شاخص کشور شناخته شد. کتاب «عصمت» تاکنون ۴ نوبت به چاپ رسیده است.

ثبت نام رسمی سطح سه رشته مشاوره اسلامی در اهواز

معاونت تهذیب مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان در سطح سه رشته مشاوره اسلامی در اهواز ثبت نام به عمل می‌آورد.

علاقه‌مندان از طریق این لینک وارد سایت mt.ismc.ir شده و ثبت نام مراکز تخصصی و مراحل ثبت نام را انجام دهند.

اتمام سطح دو از جمله شرایط ثبت نام است که برای برادران اختصاص دارد و علاقه‌مندان در صورت لزوم با شماره ۰۹۱۶۷۲۶۹۱۴۵ تماس بگیرند.

اجرای طرح قرآنی رحله در دزفول

محمد اسماعیلی، دبیر کانون جلسات قرآن شهرستان دزفول گفت: کانون جلسات قرآن مساجد شهرستان دزفول، همزمان با خرداد نام‌نویسی طرح ملی رحله را برای علاقه‌مندان آغاز کرد.

وی اظهار داشت: موضوع این دوره حفظ ۲۰۰ آیه از سوره مبارکه بقره و چهل آیه موضوعی به همراه کلاس‌های تجوید و تفسیر است. گواهی‌نامه پایان  دوره در پایان طرح به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه شروع دوره ۲۵ تیر به مدت ۳۰ روز است، افزود: طرح ملی رحله ویژه پسران ۱۴ تا ۲۲ سال است و علاقه‌مندان برای نام نویسی به پایگاه اینترنتی http://beytolahzan.ir/ مراجعه کنند.

دبیر کانون جلسات قرآن شهرستان دزفول در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری این دوره منوط به اعلام وضعیت سفید در شهرستان است. /۹۴۵۶/ت303/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات