۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۶۵۴۱۲۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

ملت‌های جهان علیه ظلم، نژاد پرستی و بی عدالتی دولتمردان آمریکایی بپاخیزند

ملت‌های جهان علیه ظلم، نژاد پرستی و بی عدالتی دولتمردان آمریکایی بپاخیزند
امام جمعه نوشهر با اشاره اعتراضات گسترده مردم آمریکا گفت: دولتمردان آمریکایی به جای دخالت در امور سایر کشور‌ها به بی عدالتی، تبعیض و نژاد پرستی در کشورشان پایان دهند.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به اعتراضات چند روز گذشته مردم برخی شهر‌های آمریکا اشاره کرد و آن را ناشی از بی عدالتی و نژاد پرستی در این کشور دانست.

وی با بیان این که مردم آمریکا از بی عدالتی و نژاد پرستی آشکار از سوی دولتمردان این کشور علیه سیاه پوستان خسته شده اند، افزود: این خشم در روز‌های اخیر با اعتراض گسترده مردم شهر‌های مختلف آمریکا و حضور در خیابان‌ها همراه بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خشم و آتش مردم نسبت به نژادپرستی و تبعیض ساختاری در ایالات متحده در پی قتل جرج فلوید از سوی پلیس، این بار جدی‌تر و هدفمند، هیأت حاکمه و سیاستمداران آمریکایی را نشانه گرفته است، خاطرنشان کرد: دولتمردان پر مدعای آمریکایی پس از ناکارآمدی در مدیریت ویروس کرونا این روز‌ها با خشم و نفرت مردمی که ضد بی عدالتی و نژاد پرستی هستند مواجه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که نژاد پرستی و وحشی گری اقدام تازه‌ای از سوی پلیس آمریکا نیست و در گذشته نیز اتفاق افتاده است، تصریح کرد: دولتمردان آمریکایی هیچ ارزشی برای مردم خود قائل نیستند و این مساله را می‌توان در نوع رفتار پلیس این کشور با مردم به ویژه سیاهپوستان مشاهده کرد.

وی با بیان این که رفتار‌های تبعیض آمیز مقامات آمریکایی با مردم سیاهپوست این کشور در جریان مقابله با ویروس کرونا، خشم و نفرت این مردم را نسبت به دولتمردان آمریکایی برافروخته است، تصریح کرد: آنچه که این روز‌ها در شهر‌های مختلف آمریکا می‌بینیم محصول حقوق بشر و عدالت آمریکایی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره این که مردم آمریکا از جنایت و زیر پای گذاشتن حقوق انسانی توسط مقامات این کشور خسته شده اند، ادامه داد: این مردم معترض خواستار به رسمیت شمردن جایگاه و حقوق والای انسانی از سوی مقامات این کشور هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با بیان این که جنایت‌های آمریکایی‌ها در سراسر جهان موجی از خشم و انزجار جهانی را علیه دولتمردان این کشور به وجود آورده است، بیان داشت: امروز وقت آن رسیده همه ملت‌های جهان علیه ظلم، نژاد پرستی و بی عدالتی دولتمردان جنایت کار آمریکا بپاخیزند.

وی با اشاره این که آمریکایی‌ها در طول دهه‌های اخیر دست به جنایت‌های بسیاری در کشور‌های مختلف زدند، تصریح کرد: متاسفانه همه این جنایت‌ها در سایه سکوت مجامع به اصطلاح بین المللی و حقوق بشری بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دولتمردان آمریکایی در حالی به دخالت در امور داخلی کشورمان می‌پردازند که ناتوانی و سوء مدیریت آن‌ها موجب خشم و نفرت عمومی مردم این کشور شده است، بیان داشت: دولتمردان آمریکایی به جای دخالت در امور سایر کشور‌ها به بی عدالتی، تبعیض و نژاد پرستی در کشورشان پایان دهند./950/ت310/ق
افشین ایمانی
ارسال نظرات