۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۵۴۱۶۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مراسم سالگرد ارتحال امام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

مراسم سالگرد ارتحال امام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود
امام‌جمعه بجنورد گفت: شایسته است با وجود شرایط کرونا، مراسم مناسبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، با اشاره به تداوم شرایط کرونایی در کشور و استان، اظهار کرد: باید مراسم انقلابی و مذهبی با رعایت مسائل و تذکرات بهداشتی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قهوه‌خانه‌ها، پاساژها و سایر اماکن بازگشایی شده ولی نماز جمعه‌ها همچنان تعطیل است، خاطرنشان کرد: در روزهای پیش به سالگرد ارتحال امامی می‌رسیم که دنیا به او افتخار می‌کند؛ بنابراین شایسته است با وجود شرایط کرونا، مراسم شایسته‌ای با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در شب‌های قدر مذهبی‌ها امتحان خوبی داده و نشان دادند که بهترین و مقیدترین افراد در رعایت این پروتکل‌ها هستند و مراسم را با پایبندی به مقررات بهداشتی برگزار کردند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: باید به زندگی کرونایی عادت کرده و خود را تطبیق دهیم؛ ازاین‌رو امسال مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی با نظارت و رعایت شرایط مناسب حداکثر در مدت زمان یک ساعت برگزار شود.

وی افزود: در این مراسم که به‌صورت محوری در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود بعد از قرائت قرآن، مداحی برگزار شده و سپس مراسم به سخنان مقام معظم رهبری وصل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: باید ضمن رعایت مسائل بهداشتی از محاصره بیرون آمده و به مسائل معنوی و انقلابی هم توجه کنیم.

وی تصریح کرد: برای برگزاری مراسم گرامیداشت چهاردهم خردادماه نیز نظرات و پیشنهادها در ستاد استانی مقابله با کرونا بررسی شده و بعد از تصویب برای اجرا ابلاغ می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در این شرایط، مجالس دینی و انقلابی به مردم انرژی می‌دهد و قدرت روحی آنها را بالاتر می‌برد؛ به‌گونه‌ای که آسیب روحی کرونا در آنها اثر کمتری خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در شرایط کرونایی زندگی و مراسم تعطیل نشود، اظهار کرد: در این راستا باید استاندارد کلی برای برگزاری مراسم انقلابی و مذهبی در استان تدوین شود تا با رعایت شرایط بهداشتی و مقررات موجود در مورد این مراسم تصمیم‌گیری شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات