۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۵۳۸۹۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ورود نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا عرض‌اندام ایران در عرصه ابرقدرتی است

ورود نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا عرض‌اندام ایران در عرصه ابرقدرتی است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: حرکت نفت‌کش‌های ایرانی با پرچم برافراشته و لنگر انداختن آنها در ونزوئلا، عرض‌اندام در عرصه ابرقدرتی دنیا است.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به ورود نفت‌کش‌های ایرانی به ونزوئلا، این رویداد را نشانه ورود ایران به عرصه ابرقدرتی در دنیا دانست.

وی افزود: شاید کمتر کسی باور می‌کرد ایران انقلابی در سال‌های اخیر بتواند در عرصه‌های مختلف امنیتی، سیاسی، اقتصادی و نظامی و فرهنگی به مصاف آمریکا بیاید و در این میدان‌ها موفق به مهار توطئه‌ها و اقدامات مخرب دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا بشود.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر و به‌ویژه در یک سال گذشته این تقابل در عرصه‌های مذکور به شکل جدی‌تری مطرح شده و طرف شکست‌خورده در همه این ایام، آمریکا بوده است.

وی افزود: از شکست طرح‌ها و توطئه‌های پیاپی و رنگارنگ در تولید و تکثیر عناصر و جریانات تکفیری تا شکست رسواکننده در راه‌اندازی کمپین فشار حداکثری علیه ایران و ناکامی در تشدید تحریم‌های فلج‌کننده و بی‌سابقه و تا به چالش کشیده شدن سیطره دریایی و هوایی استکبار با توقیف کشتی‌های غربی و سقوط پهپاد گلوبال هاوک و اقدام شجاعانه در هدف قرار دادن پایگاه راهبردی عین الاسد و سرانجام پرتاب ماهواره نور به فضا و سرافرازی در مقابله با ویروس کرونا علیرغم تمام فضاسازی‌های روانی و رسانه‌ای همه و همه گویای پیروزی‌های دنباله‌دار ایران و شکست‌های پیاپی آمریکا در سال‌های اخیر است.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: فهرست کردن مکرر این اقدامات راهبردی در مقابله با آمریکا شاید برای ما تکراری و خسته‌کننده باشد، اما حقیقت این است که فراتر از این اتفاقات، فصل جدیدی در منطقه و جهان در حال رقم خوردن است.

وی افزود: حرکت پنج نفت‌کش ایرانی با پرچم برافراشته ایران و دستگاه‌های روشن جهت‌یاب به سمت دریای کارائیب و لنگر انداختن آنها در سواحل ونزوئلا، اعلام یک وضعیت جدید در دنیا است. وضعیتی که جهان غرب و کشورهای دیگر خواسته یا ناخواسته باید آن را بپذیرند. این وضعیت را دریک جمله می‌توان چنین گفت: ورود ایران به جرگه ابرقدرتی.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: ابرقدرتی یعنی دارا بودن موقعیت ممتاز در روابط بین‌الملل و تأثیرگذاری در رخدادها در قیاس جهانی و پیش بردن پروژه‌های هم‌زمان در هر جای از جهان و اکنون می‌توانیم بگوییم ایران وارد عرصه ابرقدرتی شده است.

وی ادامه داد: دقت کنید که می‌گوییم وارد عرصه ابرقدرتی شده است و قطعاً تبدیل شدن به یک ابرقدرت تمام‌عیار مستلزم تحقق مؤلفه‌هایی است که نیاز به تلاش بیشتر و حرکت سریع‌تر و پیشرفت عمیق‌تر است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات