۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۵۴۳۲۲
مدیر حوزه علمیه مرکزی:

رهبر انقلاب آیینه تمام نمای امام خمینی است

رهبر انقلاب آیینه تمام نمای امام خمینی است
حجت الاسلام سپاسی گفت: رهبر انقلاب در سیره عملی و بی‌اعتنایی نسبت به دنیا آیینه تمام نمای امام خمینی است.

حجت الاسلام کاظم سپاسی مدیر حوزه علمیه مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بزرگداشت سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و درود به روان شهدای پانزدهم خرداد، گفت: روز ۱۵ خرداد یک روز بزرگ و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام سپاسی با بیان اینکه امام خمینی یک فقیه جامع الشرایط و دارای ابعاد شخصیتی فراوان است، عنوان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران یک فیلسوف و عارف فوق العاده، سیاستمدار تمام عیار و انسانی روشن بین و روشن ضمیر بود.

مدیر حوزه علمیه مرکزی ساده‌زیستی و دوری از اشرافی گری را یکی از بزرگترین درس های امام خمینی به مسؤولان جمهوری اسلامی دانست و افزود: بی آلایش و مردمی بودن امام خمینی سبب همراهی مردم با ایشان شد.

وی با بیان اینکه دست یابی به حکومت هیچ تغییری در منش امام خمینی به وجود نیاورد، اظهار داشت: ساده زیستی امام خمینی سبب شد تا مردم به گونه‌ای با او همراه شوند که از جان، مال و عزیزان خود بگذرد.

حجت الاسلام سپاسی با اشاره به تحمل رنج های فراوان از سوی مردم در سال‌های دفاع مقدس، ابراز کرد: تاثیر عمیق امام راحل بر روی مردم و مقبولیت فراوان ایشان باعث شد تا سال های دفاع مقدس بدون محقق شدن اهداف دشمن اداره شود.

مدیر حوزه علمیه مرکزی ساده زیستی امام خمینی را ناشی از تعبد ایشان به احکام شریعت دانست و افزود: رهبر انقلاب در سیره عملی و بی اعتنایی نسبت به دنیا آیینه تمام نمای امام خمینی است.

وی از اشرافی گری های صورت گرفته توسط برخی از مسؤولان انتقاد کرد و گفت: این اشرافی گری ها از عدم خودسازی صحیح و فریفته شدن نسبت به جاذبه دنیا ناشی شده است.

حجت الاسلام سپاسی با بیان اینکه اشرافی گری مسؤولان در جامعه سبب فراموشی مستضعفین می شود، عنوان کرد: مسؤولان اشرافی اعتماد مردمی را از دست می دهند، مورد غضب خداوند قرار می‌گیرند و مشکلات فراوانی را برای مردم و نظام اسلامی ایجاد می کنند./1350/ت302/ف

ارسال نظرات