۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۵۴۳۵۷
نماینده ولی فقیه در مازندران:

وجود فاصله طبقاتی در کشور، زیبنده جامعه اسلامی نیست

وجود فاصله طبقاتی در کشور، زیبنده جامعه اسلامی نیست
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با انتقاد از افزایش فاصله طبقاتی در جامعه بر ضرورت تلاش و هم افزایی بخش های مختلف کشور به منظور برون رفت از این مسأله تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بر ضرورت توانمند سازی محرومان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه تأکید کرد.
 
وی با بیان این که حفظ کرامت خانواده محرومان و مستضعفان جامعه امری اخلاقی و دینی است، افزود: چشم انداز کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان باید حول محور توانمندسازی خانواده محروم باشد تا با استقلال اقتصادی، کرامت خانواده آنان حفظ شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران، حمایت از محرومان و مستضعفان جامعه را از جمله اهداف مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) در طول عمر با برکت خود همواره بر ضرورت حمایت از این قشر جامعه تأکید داشتند و امروز نیز مقام معظم رهبری نیز در این خصوص دغدغه‌های بسیاری دارند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی‌های خود بر ضرورت حمایت از محرومان جامعه تأکید داشته و دارند، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در جهت حمایت و توانمندسازی این گروه‌های خاص بهره گرفته شود.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که این انقلاب عظیم ایران اسلامی با حضور محرومان و مستضعفان به پیروزی رسید، ادامه داد: این قشر از جامعه همواره از یاران صدیق انقلاب در پیروزی و بعد از انقلاب اسلامی بوده اند.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که حمایت از گروه‌های آسیب پذیر و نیازمند جامعه امری ضروری است، افزود: در این ماه‌های اخیر که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد بروز برخی مشکلات اقتصادی برای اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه هستیم، حمایت مجموعه کمیته امداد و سایر نهاد‌های حمایتی از این گروه‌ها ضروری است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی خاطرنشان کرد: مسؤولان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان باید بر اساس سیره نبوی و اهل بیت (ع) همراه با مدیریت معنوی، جهادی، استشهادی برای این قشر محروم فعالیت کنند.
 
امام جمعه ساری، دین مداری، اخلاص عمل، مردم‌داری و حمایت قاطع از محرومان را یکی از شیوه‌های مدیریت ارشد کمیته امداد امام خمینی (ره) عنوان و تصریح کرد: کمیته امداد نهاد معنوی و برگرفته از مکتب نبوی است چرا که یاران پیامبر همین فقرا بودند پس مدیران این نهاد با معنویت، دیندار و کارشان خدایی و در وسط میدان عمل باشند.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین با انتقاد از افزایش فاصله طبقاتی در جامعه بر هم افزایی جهت برون رفت این فاصله در جامعه تاکید کرد و گفت: در جامعه اسلامی نباید فاصله طبقاتی افزایش یابد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات