۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۶۵۴۲۷۱
حجت الاسلام فلاح:

مقاومت و سازش ناپذیری دو مؤلفه مهم مکتب امام خمینی است

مقاومت و سازش ناپذیری دو مؤلفه مهم مکتب امام خمینی است
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران، مقاومت و سازش ناپذیری را دو مؤلفه مهم مکتب امام خمینی(ره) عنوان کرد و گفت: ملت بزرگ ایران با تأسی از این مکتب نورانی عزتمند هستند.
حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تسلیت فرا رسیدن سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: امام راحل با پشتوانه عظیم مردمی توانستند انقلابی بپا کنند که همه دنیا را تکان دهد.
 
وی با بیان این که با گذشت بیش از چهار از دهه پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز آثار و برکات این نهضت عظیم را در اقصی نقاط کشور مشاهده می‌کنیم، افزود: امام خمینی (ره) به ملت ایران عزت و آبرو بخشید.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علیرغم همه تلاش‌های دشمنان، امروز گفتمان امام خمینی (ره) به یک گفتمان اثرگذار و تعیین کننده در جهان تبدیل شده است، تصریح کرد: اندیشه‌های ناب امام راحل که بر ارزش‌های الهی و معنوی استوار است دنیا را مجذوب خود کرده است.
 
وی، استکبار ستیزی، رفع تبعیض، اجرای عدالت و دفاع از مستضعفان عالم مهم‌ترین رویکرد امام خمینی (ره) در طول تاریخ مبارزات انقلاب و پس از پیروزی نهضت بود، بیان داشت: در سایه همان اندیشه‌های الهی، امروز بسیاری از ملت‌های جهان به امام راحل عشق می‌روند و پیرو مکتب ایشان هستند.
 
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه مازندران، اندیشه‌های ناب امام راحل را نجات بخش بشریت از سلطه ظلم و بی عدالتی دانست و خاطرنشان کرد: هر ملتی با اندیشه‌های امام راحل آشنا و در همان مسیر قرار گرفت در دنیا عزتمندانه زندگی می‌کند.
 
وی با اشاره به این که ظلم و بی عدالتی دنیای امروز را فرا گرفته است، ادامه داد: راه برون رفت از این وضعیت بهره گیری از مکتب متعالی امام خمینی (ره) است.
 
حجت الاسلام فلاح با بیان این که در دنیایی که ظلم، بی عدالتی و مادی گرایی در رأس همه امور قرار دارد، امام خمینی (ره) با پایه گذاری یک نظام دینی، در برابر مسائل ایستادند و از حق و عدالت دفاع کردند، تصریح کرد: نتیجه سال‌ها مجاهدت و تلاش در این عرصه مهم، استقرار یک نظام دینی بر پایه مشارکت مردم و ایستادگی در برابر ظالمان و مستکبران عالم است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جهان امروز در باتلاقی از فساد و بی اخلاقی‌ها گرفتار شده است، خاطرنشان کرد: بازگشت به همان معنویتی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ملت‌های جهان نوید داده بودند بهترین راه برای خروج از این باتلاق خطرناک است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله تحریف امام راحل اشاره کرد و با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند تحریف امام راحل گم کردن راه او و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است، بیان داشت: باید از همه ظرفیت‌ها در جهت گسترش بیشتر اندیشه‌های ناب ایشان در جهان استفاده شود.
 
حجت الاسلام فلاح با تأکید بر این که مقاومت و سازش ناپذیری به عنوان دو مؤلفه مهم مکتب امام خمینی (ره) همواره باید پررنگ باقی بماند، خاطرنشان کرد: امام راحل در طول عمر با برکت خود با تکیه بر قدرت لایزال الهی و همچنین پشتیبانی مردم با اقتدار در برابر زورگویان عالم ایستادند و هیچ گاه از مسیر خود عقب نشینی نکردند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات