۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۵۴۲۳۶
حجت الاسلام شکریان:

گفتمان مقاومت و پایداری، مهم‌ترین مبانی فکری امام خمینی بود

گفتمان مقاومت و پایداری، مهم‌ترین مبانی فکری امام خمینی بود
حجت الاسلام شکریان گفت: امام خمینی(ره) پایه گذار گفتمان مقاومت و پایداری است و امروز بیداری اسلامی از مهم‌ترین مبانی فکری امام راحل است.
حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،  با اشاره به اهمیت تبیین و ترویج مبانی فکری حضرت امام خمینی(ره)، اظهار داشت: نهضت عظیم انقلاب اسلامی مرهون مجاهدت‌ها و فداکاری‌های حضرت امام خمینی(ره) و ملت بزرگ ایران اسلامی است و امام راحل این انقلاب را با تأسی از فرهنگ عاشورا و با گفتمان مقاومت و پایداری پایه گذاری کرد.
 
وی در ادامه با اشاره به عزت و عظمت ایران اسلامی در بیش از چهل سال از عمر با برکت این انقلاب، افزود: عزت و عظمت جمهوری اسلامی مرهون گفتمان عاشورایی و مبانی فکری حضرت امام خمینی(ره) است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اگر این انقلاب امروز در جهان به عنوان یک الگوی موفق در بین ملت‌ها و برخی کشور‌های جهان معرفی شده است حاصل همان مبانی فکری و ایدئولوژی مقاومت و پایداری است که با رهبری بی بدیل خلف صالح حضرت امام راحل  این عزت و عظمت به دست آمده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران به آثار بی نظیر گفتمان مقاومت و پایداری جمهوری اسلامی در سال‌های بعد از انقلاب اشاره و تصریح کرد: امروز محبوبیت جمهوری اسلامی در میان برخی ملت‌ها و دولت‌های منطقه و حتی جهان رو به افزایش است و این مرهون مجاهدت‌ها و فداکاری‌های سرداران نامی این سرزمین است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: با تلاش ها و مجاهدت های سرداران رشید جبهه مقاومت امروز این جبهه بزرگترین چالش قدرت‌های پوشالی جهان است که روز به روز سیلی‌های محکم تری از این گفتمان و جبهه می‌خورند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود به شرایط ممتاز و جایگاه بسیار ارزشمند جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر اشاره و تاکید کرد: اثرگذاری امروز انقلاب اسلامی در منطقه و جهان برگرفته از مبانی فکری حضرت امام خمینی(ره) است.
 
وی با بیان این که گفتمان مقاومت و پایداری حضرت امام خمینی(ره) به عنوان یک گفتمان غالب در جهان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: رهبری عظیم الشان انقلاب اسلامی هوشمندانه و خردمندانه با همین گفتمان جمهوری اسلامی را رهبری می‌کنند و این موفقیت‌ها حاصل همین تفکرات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید به توجه بیشتر به سیره و روش علمی و عملی حضرت امام راحل در بخش‌های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با نهضت عظیم انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات جهان را تغییر داد و امروز نظام‌های مستکبر عالم با چالش بزرگی مانند جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت و پایداری در منطقه و حتی جهان روبرو هستند و این جبهه خار در چشم و استخوان در گلوی مستکبران عالم است.

استاد حوزه‌ علمیه مازندران‌ با اشاره به اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) و ایجاد یک بیداری اسلامی در ملت‌های مسلمان منطقه، بیان داشت: حرکت عظیم امام خمینی(ره) و ایجاد یک نهضت عظیم اسلامی سرآغاز یک تمدن نوین اسلامی است و بسیاری از کشور‌های مسلمان جهان از این نهضت عظیم الگو گرفته و امروز به جبهه مقاومت و پایداری پیوسته اند و تاثیرات ان را در منطقه و جهان به وضوح می‌توان دید./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات