۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۶۵۴۳۲۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

بردن آبروی نظام بزرگترین خیانت است

بردن آبروی نظام بزرگترین خیانت است
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که همه ما در برابر این نظام مسؤول هستیم، گفت: امروز حفظ نظام اسلامی اوجب واجبات است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران دوشنبه شب در دیدار رییس و اعضای مؤسسه قرآنی پیامبر اعظم(ص) ساری، قرآن، اهل بیت(ع) و عترت را یادگاران پیامبر گرامی اسلام دانست و گفت: وظیفه داریم این دو یادگار را بیشتر به مردم معرفی کنیم تا پیوند معنوی میان مردم و این یادگارهای ارزشمند برقرار شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ما باید مسیر حرکت و موضع خود را از قرآن بگیریم، گفت: فکر، کارکرد و رویکرد ما باید منطبق با مفاهیم قرآنی باشد و به همین دلیل باید ابتدا خودمان را با قرآن تطبیق دهیم و بر همین مبنا حرکت کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی بر ضرورت پرهیز از دسته بندی‌های جناحی در کار‌ها تأکید کرد و افزود: قطب تنها برای ما ولایت و مردم هستند و موضع ما در این دو بخش است.
 
امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به پنج تجربه در خصوص حاکمیت، ولی معصوم و اطاعت از ولی فقیه اشاره کرد و با بیان این که در گام نخست تجربه حاکمیت، ولی معصوم و تجربه اطاعت حاکمیتی از ولی معصوم را داشتیم، گفت: اطاعت از نائب خاص معصوم به عنوان اطاعت حاکمیتی نیز دومین تجربه ما بوده است.
 
وی، اطاعت از نائب خاص امام و اطاعت غیر حاکمیتی را سومین تجربه به دست آمده در این خصوص عنوان کرد و افزود: در چهارمین تجربه نیز اطاعت و تبعیت از نائب عام امام  را در حد غیر حاکمیتی داشتیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود گفت: این که از یک نائب عام اطاعت حاکمیتی و نائب عام تأسیس و تشکیل حکومت و نظام سیاسی دهد این نخستین تجربه ما بوده و پیش از این که مردم اطاعت حاکمیتی، ولایی و حکومتی در مقابل یک نائب عام امام معصوم داشته و تأسیس حکومت کنند سابقه نداشت.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که تا پیش از امام خمینی(ره) این باورها در میان فقها وجود نداشت، خاطرنشان کرد: در دوران حاضر تاریخ به مرجعی رسید که هر سه باور را قبول داشت یعنی هم باور به ولایت داشتن فقیه و نائب عام در عصر غیبت و هم باور فردی و هم باور مردم و این سه باور در کنار هم قرار گرفت و معجزه انقلاب را به وجود آورد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که همه ما در برابر این نظام مسؤول هستیم، تأکید کرد: امروز حفظ نظام اسلامی اوجب واجبات است.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که بزرگترین خیانت‌ها خیانتی است که آبروی این نظام برده شود، ادامه داد: امروز حفظ خوشبینی مردم از نظام، بالا بردن رضایت مردم، تقویت و فدا شدن برای نظام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
وی با اشاره به این که رهبری نشان دادند که خودشان را فدای نظام می‌کنند، افزود: در جریان افزایش قیمت بنزین، ایشان با حمایت از اقدام سه قوه، قاطعانه به میدان آمدند و خودشان را فدای نظام کردند.
 
نمایند ولی فقیه در مازندران در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که دشمن قطعاً بیکار نخواهد نشست و شبانه روزی برای ضربه زدن و بد نام کردن نظام تلاش می‌کند، ادامه داد: امروز باید وظیفه خود را بشناسیم و عمل کنیم./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات