۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۶۵۴۳۸۹
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر:

دشمن از گسترش تفکر امام خمینی در جهان واهمه دارد

دشمن از گسترش تفکر امام خمینی در جهان واهمه دارد
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب گفت: یکی از واهمه های دشمن گسترش تفکر امام خمینی در جهان است و تمام آزادی خواهان دنیا به دنبال ترویج مکتب و اندیشه امام در منطقه خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شاخص های امام خمینی(ره) در زمینه ساده زیستی و عدالت خواهی پرداخت و گفت: امام راحل چه زمانی که در نجف و قم دروس حوزوی را تدریس می کردند و چه زمانی که منصب رهبری انقلاب را بر عهده گرفتند، یک مسیر ممتدی را خالصانه طی کرده ­اند و همواره زندگی ساده ای را بر گرفته از سیره پیامبر و ائمه اطهار(ع) داشتند.

وی با بیان اینکه که مشق کلاس و مکتب امام ساده زیستی و تواضع است، گفت: امام خمینی(ره) نسبت به اطلاعات در جهان اسلام نفر اول بود و دیده بان بزرگ جهان اسلام محسوب می شد؛ اما امام هیچ گاه اجازه نداده ­اند که در حسینیه ایشان نقش و نگار و پوستری نصب شود.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ابراز داشت: امروز تنها فردی که توانسته است مسیر بنیان­گذار انقلاب را با صلابت ادامه دهد، رهبر معظم انقلاب، شاگرد برجسته مکتب امام  است. 

وی بر ضرورت الگو قرار دادن آرمان خواهی، ساده زیستی، قرآن محوری و دین باوری امام خمینی(ره) در جامعه تاکید کرد و گفت: متأسفانه برخی مسؤولان آرمان و اهداف امام را فراموش کرده­ اند و به اشرافی گری و مال اندوزی در زندگی خویش گرایش پیدا کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر تذکرات و رهنمودهای امام راحل و رهبر انقلاب را سبب غفلت زدایی از مسؤولان توصیف کرد و گفت: غفلت زدگی عامل اصل دنیا طلبی و مال اندوزی است؛ اما نباید مسؤولان ارکان نظام اسلامی به زخارف دنیا روی بیاورند و یا از مسؤولیتی که بر عهده آنان است کسیه زر اندوزی بدوزند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ابراز داشت: بنیان گذار انقلاب همواره در برابر مال اندوزی مسؤولان ایستادگی کرده ­اند و همواره توصیه می کردند که مسؤولان در سطح طیف متوسط جامعه زندگی کنند؛ و همچنین دوستداران انقلاب و شهدا از هر فردی که در هر پست و مقامی را در نظام عهده دار است اما به دنبال دنیا طلبی و توسعه مادیات خویش هستند، بیزاری می جوید.

وی با اشاره به تحریف اندیشه های امام راحل از سوی رسانه­ های معاند، گفت: یکی از واهمه های دشمن گسترش تفکر امام خمینی(ره) در جهان است و تمام آزادی خواهان دنیا به دنبال ترویج مکتب و اندیشه امام راحل در منطقه خود هستند و از این رو جبهه متحد پیروان اسلام در برابر استکبار جهانی امپریالیسم غربی و صهیونیسم به وجود آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه اگر دشمن از نهاد و شخصی تعریف کرد باید در مسیر سازمان و جریان تأمل کرد، ابراز داشت: دشمنان با اصل نظام و رهبریت انقلاب مخالفت دارند و پیشرفت ایران اسلامی را در عرصه های گوناگون بر نمی تابند؛ از این رو ایران هراسی را در دستور کار خود قرار داده­ اند./998/ت302/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات