۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۶۵۴۴۷۵
مدیر حوزه علمیه لرستان:

آرمان‌های امام و انقلاب را با جدیت و همت دنبال کنیم

آرمان‌های امام و انقلاب را با جدیت و همت دنبال کنیم
مدیر حوزه علمیه لرستان بابیان اینکه هدف امام در قیام ۱۵ خرداد تشکیل حکومت اسلامی بود، گفت: وجود یاران باوفا، ایجاد آمادگی عمومی و برنامه جامع امام (ره) رمز پیروزی قیام بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام احد عبداللهی، مدیر حوزه علمیه لرستان، صبح امروز در برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد، با تسلیت سالگرد رحلت امام راحل گفت: شهید مطهری در زمینه سخن گفتن در مورد شخصیت امام خمینی(ره) می فرماید اگر بخواهم در مورد چنین شخصیتی صحبت کنم لرزه بر اندام می افتد.

وی با بیان اینکه اگر می خواهید تمام خواسته های ملت را در یک فرد ببینیم، در امام خمینی(ره) می بینیم، افزود: سخن گفتن در مورد شخصیت امام راحل نیازمند آگاهی داشتن از مقام علمی، فلسفی، سیاسی، عرفان و اخلاق ایشان است.

مدیر حوزه علمیه لرستان خاطرنشان کرد: امام(ره) ویژگی های عظیمی در خود جمع کرده بود، فضائل اخلاقی ایشان را منحصر به فرد ساخته است.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ علما و قیام های زیادی داشتیم و شیعیان قیام های فراوانی در طول تاریخ داشتند، اظهار داشت: قیام امام راحل تفاوت زیادی با همه قیام ها دارد، ویژگی این رهبر عظیم الشأن قیام ایشان را متمایز از همه قیام ها می کند.

استکبار ستیزی و دشمن شناسی ویژگی بارز امام راحل بود

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به اخلاق فردی و اجتماعی امام راحل خاطرنشان کرد: استکبارستیزی، دشمن شناسی و ایستادگی در برابر بی عدالتی از ویژگی های بارز امام راحل است.

وی به ساده زیستی امام(ره) اشاره کرد و ادامه داد: امام ساده زیست بهترین الگو برای همه بشریت است امام راحل قبل از رهبری و ولایت فقیه با امام بعد از رهبری و تشکیل حکومت تغییر نمی کند و حتی منزلش را رنگ آمیزی نمی کند و به سمت تجملات نمی رود.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمود هر زمان که ساواک ما را دستگیر کردند نترسیدم، یادآور شد: شجاعت امام راحل سبب شد در مقابل ابرقدرت های دنیا بایستد و به راحتی می فرمایند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی افزود: ترکیبی از عرفان و سیاست در امام راحل جمع شده بود و تا قبل از امام خمینی(ره) از اوایل سال 43 حتی حوزه بحث جدایی دین از سیاست را مطرح می کرد و امام خمینی(ره) آمدند و دین را با سیاست آمیختند.

حجت الاسلام عبداللهی بیان کرد: امام راحل فرهنگ و تمدن اسلامی را به رخ دنیا کشاند و فرهنگ شرق و غرب را کنار زد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل شاگردانی مثل شهید مطهری تربیت و پرورش داد، یادآور شد: شهید صدر وقتی بحث انقلاب اسلامی را مشاهد ه می کند می فرماید در امام(ره) ذوب شوید همانطوری که در اسلام ذوب شده اید، شهید صدر امام را از اسلام جدا نمی دانست.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه قیام های مختلفی در طول تاریخ صورت گرفت و با شکست مواجه شدند، اظهار داشت: قیام 15 خرداد با همه این قیام ها متفاوت بود و قیام 15 خرداد به رهبری امام راحل به پیروزی منجر شد.

وی ادامه داد: هدف امام در قیام 15 خرداد پیاده شدن احکام اسلام و جاری شدن قرآن است، پیاده کردن آموزه های دین و تشکیل حکومت اسلامی است.

حجت الاسلام عبداللهی اظهار داشت: در قیام 15 خرداد امام خمینی(ره) به دنبال قطع دست ابرقدرت ها، از بین بردن سلطنت و پادشاهی و تشکیل حکومت دینی بود و دلیل پیروزی امام؛ داشتن برنامه جامع، وجود یاران با وفا و خالص در کنار امام راحل و ایجاد آمادگی عمومی در جامعه بود.

وظیفه ما تبیین و دنبال کردن آرمان های امام راحل است

وی با اشاره به تداوم راه انقلاب به رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اذعان داشت: امروز باید اهداف و آرمان های امام راحل را دنبال کنیم اهدافی که منجر به آرمان های مهدوی شود و نگذاریم آرمان ها و اهداف امام راحل روی زمین بماند.

حجت الاسلام عبداللهی اظهار داشت: وظیفه ما تبیین اهداف و آرمان های امام(ره) و شخصیت امام راحل است و باید این آرمان ها را به نسل های بعد نیز منتقل کنیم./9451/پ210/ق

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
شیعه انگلیسی و سنی امریکایی در گوشه و کنار جهان علیه ولایت فقیه و نظام اسلامی زهر افشانی می کنند
0
0