۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۶۵۴۵۲۳

سیل گرسنگان و بیکاران آمریکایی طوفانی تمام عیار به راه خواهد انداخت

سیل گرسنگان و بیکاران آمریکایی طوفانی تمام عیار به راه خواهد انداخت
در آمریکا بیش از چهل میلیون نفر بیکار شده‌اند، اقتصاد دچار رکود شده، نابرابری ثروت و قطبی‌شدن جامعه به نهایت خود رسیده است.
به گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه آمریکایی نیشن‌انداستیت در یادداشتی به قلم تیلور داردن نوشت: در پی تداوم ناآرامی‌ها و اعتراضات به تبعیض نژاد سراسری در آمریکا در پی مرگ جورج فلوید سیاهپوست ۴۶ ساله آمریکایی، فرمانده گارد ملی و فرماندار مینه‌سوتا خواستار استقرار چند هزار سرباز دیگر از گارد ملی برای مقابله با اعتراضات گسترده در مینه‌سوتا و مینیاپولیس شد.
تاکنون در حداقل ۱۴۰ شهر در سرتاسر آمریکا اعتراضات به تبعیض نژادی آغاز و در اکثر شهرهای آمریکا حکومت نظامی اعلام شده و ۲۱ شهر دیگر گارد ملی را فعال کرده‌اند. اما اینگونه اقدامات از سوی دولت آمریکا سؤال‌های متعددی را در خصوص نیات واقعی و پنهانی حاکمیت این کشور برای مواجهه با معترضان به وجود آورده است.
شاید بد نیست نگاهی به گذشته بیندازیم جایی که چندین سال قبل، فرماندهی شمالی ارتش ایالات متحده در آریزونا «تاکتیک‌های کنترل غیرخشونت‌آمیز شورش» را در سال ۲۰۱۸ تمرین کردند. شاید این اقدام، تدارکی بود برای مقابله با ناآرامی‌های اجتماعی گسترده در سراسر این کشور. آیا حاکمیت آمریکا می‌دانسته که چنین روزی فرا خواهد رسید و خود را آماده مقابله با این شرایط می‌کرد؟...
دونالد ترامپ همچنین در اواخر ماه مارس یک فرمان اجرایی را امضا کرد که به پنتاگون اجازه می‌دهد تا یک میلیون نیروی نظامی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا بسیج کند. این فرمان اکنون می‌تواند در رابطه با ناآرامی‌های اجتماعی به کار گرفته شود. دیر یا زود فرمانداران ایالات دیگر نیز مانند فرماندار مینه‌سوتا به نیروهای گارد ملی متوسل خواهند شد. حتی مشاهده شد که دولت فدرالی آمریکا یک پهپاد نظامی را بر فراز مینیاپولیس برای جاسوسی از معترضان به پرواز درآورده است.
یک توفان تمام‌عیار در آمریکا به راه افتاده است. ۴۰ میلیون نفر بیکار شده‌اند، اقتصاد دچار رکود شده، نابرابری ثروت و قطبی‌شدن جامعه به نهایت خود رسیده است، آمریکا به سرعت در حال نزدیک شدن به اعتراضات گسترده و ناآرامی و آشوب طی ماه‌های تابستان پیش رو است. تصور کنید وقتی که دولت این کشور اعطای پول به افرادی که اخیراً شغلشان را از دست داده‌اند را متوقف کند چه اتفاق وحشتناکی خواهد افتاد؟

آمریکا را به منطقه جنگی تبدیل می‌کنیم

از سویی دیگر معترضان نیز به اقدامات وحشیانه و برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا در مقابله با اعتراضات مردمی واکنش نشان داده‌اند. در همین رابطه خبرگزاری راشاتودی گزارش داد یکی از فعالان اجتماعی در رابطه با اعتراضات و ناآرامی‌های بیشتر و شدیدتر در شهرش هشدار داده است. وی همچنین هشدار داد که برای بازیابی آرامش باید تغییر گسترده حاکمیتی و سیستمی در کشور صورت گیرد.
کایلا جانسون که هنگام تظاهرات مسالمت‌آمیز، مورد حمله نیروهای پلیس قرار گرفته بود به راشاتودی گفت که قبل از شروع ناآرامی‌ها در ابتدای هفته جاری، اعتراضات غیرخشونت‌آمیز با گلوله‌های پلاستیکی، گاز اشک‌آور و تاکتیک‌های زرهی پاسخ داده شد.
جانسون گفت: «پلیس با مواد منفجره به من حمله کرد. من به خاطر اعتراض مسالمت‌آمیز، توسط پلیس مینیاپولیس دچار سوختگی درجه دو شدم. این کشوری است که ما اکنون در آن زندگی می‌کنیم». جامعه مدنی باید محکم بایستد و ترسی از خود نشان ندهد، و افزود که نظم تنها زمانی دوباره برقرار خواهد شد که تغییراتی «درون سیستم» صورت گیرد.

سوءاستفاده نژادپرستان سفیدپوست از اعتراضات مسالمت‌آمیز سیاهپوستان

با این وجود، وی همچنین مدعی شد که «فرصت‌طلبان پیشاپیش وارد عمل شده» و از برخی اعتراضات سوءاستفاده کرده‌اند، و گفته می‌شود که نژادپرستان سفیدپوست «آغازگر غارت» در شهر بوده‌اند. وی افزود این وضعیت احتمالاً بدتر می‌شود، حتی علی‌رغم اینکه به مردم گفته‌شده که در خانه بمانند.
لازم به ذکر است مینیاپولیس و دیگر شهرهای بزرگ آمریکا شاهد تظاهرات‌هایی بوده که اکنون حدود یک هفته است که ادامه دارد، و در برخی موارد نیز غارت و شورش‌هایی گزارش شده است. گارد ملی آمریکا نیز به بهانه برقراری مجدد نظم و قانون به شهرهای مختلف این کشور اعزام و حکومت نظامی اعلام شده است. گفته می‌شود این اعتراضات در روزهای آینده گسترده‌تر خواهد شد.
منبع: مشرق
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
آمریکا مانند شوروی نابود می شود
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
آمریکاییها به کشورهای مخالفشون از جمله ایران خودمون مرتب ایراد میگرفتن که کشورهای شما دمکراسی حاکم نیست ولی الان میبینید که ترامپ حتی سفید پوستان مخالف رو هم تحمل نمیکنه و با استفاده از قوه قهریه میخواد اعتراضات ضد تبعیض نژادی رو در نطفه خفه کنه
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
این آرایش نظامی هر کشور دیگر بجز آمریکا و همپیمانان آمریکا بود آن کشور بارها و بارها تهدید به تحریم از نواحی مختلف از ناحیه غربی ها ، شورای امنیت،اتحادیه اروپا و... می شد یا ساقط شود یا اوامر آمریکا و غربی ها را اطاعت کند حالا مشخص شد که امام چرا تاکید داشتند که هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و یا دشمن درجه یک ما آمریکاست و متاسفانه بعصا در داخل دشمنان جعلی برای نطام مقدس جمهوری اسلامی درست میکنند که اذهان از سر شیطان بزرگ بر داشته شود
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
بنام خدا ، اگر تانک و نفر بر در سال ۵۷ محمد رضا را نجات داد، امروز هم ترامپ را نجات خواهد داد، ان شاء الله بزودی ترامپ به محمد رضا و معدومین منافقین در تنگه مرصاد، می پیوندد، جدال آنها در آن بر خط، دیدنی است.
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
تجارت کثیف تنها هنر فردی است که در هنگام راه رفتن روسای جمهور، یکی را به سبک احمق ها هول می دهد تا جلوتر از دیگران قدم بزند. روان پریشی سارق کتاب های دیگران هیچگاه پنهان نخواهد ماند. در عجبم که چنین فرد ضعیفی این همه گارد تهدید می گیرد. امروز زمان آن فرا رسیده که ترامپ بدون محافظ در خیابان های نیویورک برای یکسره کردن کار تظاهرات کنندگان چند قدم از زیرزمین کاخ سفید بیرون بیاید. در این صورت می توان میزان شجاعت فراری از خدمت سالهای دور را محک دقیق تری زد. ایرانی های عزیز مثالی دارند که سنگ بزرگ نشانه نزدن است. شجاعت پیشکش جنابتان. مرحمت کنید کمی از توانمندی خودتان در نجات آمریکای اوباما بگویید. گویی سیاستمداران آمریکا فرد دیگری مانند شما را ندارند. بدون تردید رییس جمهوری جنابتان از قبل توسط دامادتان از صهیونیست ها خریده شده. شما فراموش کرده اید که دنیای جدید از گاردهای ابلهانه شما دیگر حتی حال خندیدن و مسخره کردن جنابتان را ندارد. در عجبم که بجز رانندگان نژادپرست و دیوانه طرفدار شما اندیشمندان آمریکایی شرم نمی کنند که چنین فرد بی کفایتی مردم رنگین پوست و حتی سفیدپوست بی دفاع آمریکایی را تهدید می کند. ایالات متحده دیگر باید به فکر جدایی کالیفرنیا، نیویورک، تگزاس، بوستون و… باشد. دیگر سراب آمریکا قدرت تبلیغاتی خود را هم از دست داده است. اکنون زمان تسویه حساب مردم بی دفاع آمریکایی با شما فرا رسیده است. آنها به سختی نفس می کشند. همانطور که مردم انگلستان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و… به سختی نفس می کشند. رسانه ها نفس همه را گرفته اند تا دیوانه ای مانند شما از زیرزمین کاخ سفید مردم را تهدید کند که چنین و چنان خواهد کرد. ننگ بر جوانمردان آمریکایی که جرات شکستن گردن شما را ندارند. ننگ بر رسانه های آمریکایی و غربی که در برابر تهدید چون شمایی سکوت می کنند. ننگ بر تئوریسین های آمریکایی که نسخه ای دیگری چون شما ندارند.
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
تابستان داغ آمریکا شروع شده. ترامپ هم با حماقتی محض داره داغ ترش می کنه. انشاء الله روی آرامش رو نبینند تا زمانی که کلا دچار فروپاشی بشند.
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
واقعا کلیپ 9 دقیقه ایی مرگ فلوید عذاب آور بود حتی سر کسی رو می برن یک دقیقه ایی و کمتر جون می ده فلوید 9 دقیقه تو اون حالت تو اون شرایط التماس کرد و کم کم جون داد یکجاهایی اون دکور قشنگ غرب کنار می ره و نشان داده می شه این ها چقدر وحشی تر از هر وحشی هستند .
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
در پایتخت آمریکا گروه بزرگی از تظاهرکنندگان علیرغم شروع ساعت مقررات منع تردد در ساعت ۷عصر همچنان به تحصن خود ادامه دادند.
در نیویورک هم معترضان از رعایت این مقررات که از ۸شب شروع می‌شد سرباز زدند. فرماندار نیویورک بعد از غارت فروشگاه‌ها در دوشنبه شب در منهتن برای دومین شب متوالی مقررات منع رفت و آمد اعلام کرده.
مقام‌ها در لاس وگاس می‌گویند که یک مامور پلیس هنگامی که تلاش داشت معترضان نافرمان را مهارکند به ضرب گلوله زخمی شدند و حال او وخیم است. در سن لوئیس هم چهار مامور پلیس در طول شب گذشته هدف تیراندازی قرار گرفتند اما حالاشان وخیم نیست. ...
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
معترضان مقابل کاخ سفید شبیه موقعیتی که جرج فلوید با دست‌های بسته روی زمین خوابانده شده بود، روی زمین دراز کشیدند و جملات آخر او را تکرار کردند: «نمی‌توانم نفس بکشم.»
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
ساختار پلیس در آمریکا
...
خلاصه قضیه این است: آمریکا چیزی به اسم نیروی انتظامی رایج ندارد! رییس پلیس هم ندارد! ترامپ هم قدرت دستور به پلیس را ندارد و برای همین این قدر عصبانی و به هم ریخته است!

می‌پرسید یعنی چی که کشور نیروی انتظامی ندارد؟ آمریکا این همه پلیس دارد، گاهی هم چه پلیس‌های خشنی! بلی، آمریکا کلی پلیس دارد ولی نیروی پلیس در آمریکا جزو دولت فدرال نیست و یک نیروی محلی حساب می‌شود. مامور پلیس هم کارمند دولت نیست! پس کارمند چه کسی است؟ کارمند کارفرمایش که می‌تواند یک شهر یا ایالت یا دانش‌گاه یا شرکت و امثال آن باشد. در واقع کارمندان شهروندان یا موسسات محلی!

پلیس در آمریکا - به معنی رایجش - در واقع زیر نظر شهردار یا فرماندار است که هر دو با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و تحت فرمان دولت مرکزی نیستند. در خیلی شهرها حتی رییس پلیس (کلانتر) هم مستقیم با رای مردم انتخاب می‌شود! این شاید توضیح بدهد که چه طور مثلا رییس پلیس یک شهر بزرگ در مصاحبه تلویزیونی مستقیم به ترامپ حمله می‌کند یا پلیس‌های برخی شهرها با تظاهرکنندگان ابراز هم‌دردی می‌کنند و در برخی شهرهای دیگر به مردم حمله می‌کنند. در واقع هیچ کدام از این پلیس‌ها تحت امر دولت مرکزی و ترامپ نیستند و ساختار قدرت محلی خودشان را دارند.
...
به خاطر همین ساختار نامتمرکز پلیس، دولت مرکزی هم یک سری پلیس‌های تخصصی مثل پلیس مواد مخدر (همان DEA سریال برکینگ بد)، پلیس گمرک، پلیس اداره مالیات، پلیس اداره مهاجرت، پلیس قضایی، پلیس پارک‌های ملی و الخ دارد که هر کدام یک نیروی جداگانه است و فرمانده خودش را دارد.

ممکن است بپرسید پس پلیس فدرال یا همان FBI چیست؟ FBI کمابیش چیزی شبیه ترکیب اداره آگاهی و وزارت اطلاعات ایران است. یعنی وظیفه‌اش مبارزه با جرایم سازمان‌ یافته و قاچاق‌های بزرگ و خرابکاری و قتل‌های سریالی و پول‌شویی و مواردی از این نوع - عموما با ماموران لباس شخصی - است و این طور نیست که مثلا مامورانی داشته باشد که در خیابان حضور پیدا کنند یا گشت بدهند.
...
پس گارد ملی فدرال و ارتش چه طور؟ بلی این‌ها زیر نظر دولت هستند ولی خب این‌ها پلیس و نیروی انتظامی نیستند و نیروی نظامی هستند. و خب خیلی نادر و عجیب و تا حدی خلاف قانون است که بدون درخواست و موافقت فرماندارهای ایالت‌ها (که خیلی‌های‌شان ضد ترامپ هستند)، دولت حق داشته باشد نیروی نظامی به شهرها ارسال کند.
0
0