۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۶۵۴۵۷۷
با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد؛

نشست تخصصی تبیین مهمترین شاخصه‌های مکتب امام خمینی در شهرکرد

نشست تخصصی تبیین مهمترین شاخصه‌های مکتب امام خمینی در شهرکرد
نشست تخصصی تبیین مهمترین شاخصه‌های مکتب امام خمینی (ره)، با حضور اساتید حوزه و دانشگاه با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست تخصصی تبیین مهمترین شاخصه‌های مکتب امام خمینی (ره)، صبح امروز با حضور اساتید حوزه و دانشگاه با محوریت اداره کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این نشست تخصصی که بدون حضور مخاطب به دلیل شیوع ویروس کرونا در سالن اجتماعات بلاغ شهرکرد برگزار شد، اصول هفتگانه امام خمینی (ره) از منظر رهبر معظم انقلاب مورد بازخوانی و بحث قرار گرفت.

نشست تخصصی تبیین مهمترین شاخصه‌های مکتب امام خمینی در شهرکرد
 
در این نشست ۲ ساعته، حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری به تبیین یکی از مهمترین اصول امام خمینی (ره) یعنی اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی پرداخت و به سؤالات مطرح شده در این زمینه پاسخ داد.

وی در رأس امور قرار گرفتن گفتمان امام (ره) و رهبری را حلال مشکلات دانست و گفت: در این جلسه گفتمان حضرت امام (ره) را در یک فضای علمی و به دلیل شرایط شیوع بیماری بدون حضور مخاطب تبیین خواهیم کرد و محتوای این نشست از طریق فضای مجازی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه باید هویت مکتب امام را شناسایی کنیم، افزود: بهترین راه برای این شناسایی تحلیل شخصیت امام خمینی (ره) است.

نشست تخصصی تبیین مهمترین شاخصه‌های مکتب امام خمینی در شهرکرد
 
در ادامه این نشست نیز الهام شریفی، مدیر مدرسه معارف اسلامی شهرکرد به تشریح دومین اصول مکتب امام خمینی (ره) یعنی اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری پرداخت و اظهار کرد: هرجا سخن از اصل باشد تساهل و تسامح و تخطی از آن اصل جایز نیست.

وی با بیان اینکه امام (ره) استقلال را در مقیاس یک ملت و یک کشور مطرح کردند نه یک استقلال فردی، افزود: اصل نفی سلطه پذیری از چنان اهمیتی در دیدگاه امام راحل برخوردار است که ایشان ۱۳ بار در وصیت نامه خود به آن اشاره کردند.

نشست تخصصی تبیین مهمترین شاخصه‌های مکتب امام خمینی در شهرکرد
 
عبدالله علیمحمدی، تحلیل گر مسائل سیاسی نیز در ادامه این نشست تخصصی با اشاره به اینکه اعتماد به وعده الهی و بی اعتمادی به قدرت‌های مستکبر یکی از مهمترین شاخصه‌های مکتب امام خمینی (ره) بوده است، ابراز کرد: ریشه انقلاب امام خمینی (ره) را در تفکر ملاصدرایی باید جست و جو کرد؛ امام انسان کاملی بود که از هیچ غیرخدایی نمی‌ترسید.

وی اتکای امام به قدرت الهی را نتیجه کمال انسانی ایشان دانست و افزود: امام (ره) به معنای واقعی به «حسبنا الله و نعم الوکیل» اعتقاد قلبی داشت.

نشست تخصصی تبیین مهمترین شاخصه‌های مکتب امام خمینی در شهرکرد
 
حجت الاسلام سیدمصطفی هاشمی، استاد حوزه علمیه ولایت شهرکرد نیز در ادامه تکیه بر وحدت ملی را یکی از شاخصه‌های مکتب امام خمینی (ره) بیان کرد و گفت: فاصله ما از محکمات و اصول امام خمینی (ره) باید بررسی شود و معیار در این خصوص، کف جامعه است که آیا اصول و آرمان‌های امام (ره) در آن ساری یا جاری است یا از آن فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه تقوای امام خمینی (ع) در اجتماع و نه در زهد و انزوا بود، گفت: امام راحل معتقد بود صحنه‌ای باید طراحی شود تا آدم‌ها براساس استعدادشان در آن تربیت شوند.

نشست تخصصی تبیین مهمترین شاخصه‌های مکتب امام خمینی در شهرکرد
 
در ادامه نشست نیز محمدحسین فتاحیان، عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه شهرکرد، به تشریح شاخصه مخالف صریح امام خمینی (ره) با جبهه قلدران بین المللی و مستکبران پرداخت و اظهار کرد: اصول هفت‌گانه‌ای که رهبر معظم انقلاب در سال ۹۴ از شخصیت امام راحل بیان می‌کنند ذیل یک موضوع کلی یعنی تحریف اندیشه امام طرح شده است.

وی با اشاره به ضرورت بازخوانی اندیشه و مکتب امام خمینی (ره) تصریح کرد: امروزه سوالاتی نظیر اینکه چرا انقلاب شد و اینکه آیا انقلاب اسلامی در مسیر خود قرار دارد یا خیر، مطرح می‌شود و باید دید آیا شاخص‌های امروز انقلاب با شاخص اصلی یعنی اندیشه و مکتب امام (ره) همخوانی دارد؟

نشست تخصصی تبیین مهمترین شاخصه‌های مکتب امام خمینی در شهرکرد
 
در پایان این نشست نیز مجتبی نوروزی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهرکرد به تبیین شاخصه حمایت امام از محرومان و مخالف با خوی کاخ نشینی پرداخت و افزود: تعبیر «پایان کسوف خداوند» مارتین بوبر، از دیدگاه برخی از اندیشمندان اشاره به وقوع انقلاب اسلامی و ظهور اندیشه‌های امام خمینی (ره) است که پایانی بر کسوف خداوند بر روی زمین بود.

وی «ما در اول راه هستیم» را کلید واژه پرتکرار کلام امام خمینی (ره) دانست و بیان کرد: باید دید اگر تصور کنیم که به آخر راه رسیده ایم چه اتفاقاتی برای اندیشه امام پیش می‌آید و چه مضراتی متوجه انقلاب اسلامی خواهد شد./۹۴۵۷/د102/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
چه گزارش خوبی
0
0