۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۵۴۶۲۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

قرار گرفتن گفتمان امام و رهبری در رأس امور، حلال مشکلات است

قرار گرفتن گفتمان امام و رهبری در رأس امور، حلال مشکلات است
حجت الاسلام طاهری، در رأس امور قرار گرفتن گفتمان امام (ره) و رهبری را حلال مشکلات کشور دانست و گفت: شخصیت امام (ره) یک شخصیت عصری یعنی مربوط به برهه زمانی خاص نیست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست تخصصی تبیین مهمترین شاخصه‌های مکتب امام خمینی (ره) در شهرکرد، به تبیین یکی از مهمترین اصول امام خمینی (ره) یعنی اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی پرداخت و به سؤالات مطرح شده در این زمینه پاسخ داد.

وی در رأس امور قرار گرفتن گفتمان امام (ره) و رهبری را حلال مشکلات کشور دانست و گفت: در این جلسه گفتمان حضرت امام (ره) را در یک فضای علمی و به دلیل شرایط شیوع بیماری بدون حضور مخاطب تبیین خواهیم کرد و محتوای این نشست از طریق فضای مجازی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اهمیت شناخت مکتب امام (ره) در کنار چرایی بحث در عصر حاضر، افزود: برای بررسی هویت مکتب امام (ره)، بهترین کار شناخت و تحلیل شخصیت ایشان است و باید بدانیم که ایشان را چگونه تحلیل کنیم و چگونه بشناسیم.

وی یکی از راه‌های شناخت شخصیت امام (ره) را آشنایی با پیشینه فضای بزرگان تاریخ تشیع دانست و بیان کرد: این افراد جایگاه مهمی نزد امام زمان خویش داشتند که نمونه آن ابان ابن تغلب، از شاگردان امام صادق (ع) است که وقتی از دنیا رفت آن حضرت فرمود قلبم از رفتنش جریحه دار شد، دوست دارم مانند او را در جامعه ببینم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با طرح این پرسش که ابان ابن تغلب مگر چه خصوصیتی داشت که چنین جایگاهی نزد امام معصوم (ع) کسب کرد، افزود: در پاسخ باید گفت که ابان فقیه و محدثی مورد احترام امام صادق (ع) و رابط میان امام (ع) و مکتب اهل‌بیت (ع) با امت است و امام خمینی (ره) نیز به عنوان یک شخصیت متمایز تاریخی، حائز این ویژگی‌ها است.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه شخصیت امام (ره) مربوط به برهه زمانی خاص نیست، ادامه داد: شخصیت ایشان یک شخصیت تاریخی با ویژگی‌های خاص و دارای مکتب است حال آنکه بزرگان و شاگردان ائمه معصومین (ع) عارف و راوی و فقیه هستند، اما صاحب مکتب نیستند.

وی به نقل جمله‌ای از حسن هیکل پس از گفت‌وگو با امام خمینی پرداخت و گفت: این روزنامه نگار می‌نویسد «گویا امام خمینی از یاران آزموده شده صدر اسلام بود که با معجزه‌ای در این عصر ظاهر شد تا پس از شهادت یاران اهل‌بیت (ع)، لشگر علی (ع) را در عصر حاضر رهبری کند.»

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: حتی از دیدگاه دیگران در خارج نیز شخصیت امام (ره) را یک شخصیت فراعصری و قطعا فراملی می‌دانستند و این موضوع را از نوشته‌هایی که با رخداد انقلاب اسلامی در غرب به رشته تحریر درآمدند می‌توان مشاهده کرد.

وی به کتاب «ایران روح یک جهان بی روح» به قلم میشل فوکو اشاره و تصریح کرد: با نگاهی به این اثر می‌توان دریافت که قاعدتا اتفاقی در دنیا افتاده بود که جهان از دیدگاه اندیشمندان غربی بی‌روح بود و آنچه به جهان روح بخشید، مکتب امام خمینی (ره) بود.

حجت الاسلام طاهری با استناد به دیدگاه رابرت کالستون، اندیشمند کانادایی، تصریح کرد: وی در همان دوران می‌نویسد که «انقلاب اسلامی بدون شک از جانب خدا یاری می‌شود، یک انقلاب ساکت در حال وقوع است و خدا دارد بر می‌گردد.»

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: اسلام امام (ره) یک بازخوانی از اسلام است که ایشان نام آن را اسلام ناب می‌گذارد و ماهیت این انقلاب با انقلاب‌های متعددی مانند فرانسه و روسیه و ... متفاوت است و از جانب خدا هدایت شده است./۹۴۵۷/د103/ف
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات