۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۵۴۶۹۳

رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی فهمای خوزستان

رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی فهمای خوزستان
حجت الاسلام همت پور با اشاره به فعالیت‌های متنوع کانون‌های مساجد استان در بخش‌های مختلف گفت: پایگاه اطلاع رسانی «فهما» در راستای انعکاس فعالیت این کانون‌ها، افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مرتضی همت پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، پیش از ظهر امروز، در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی، با اشاره به فعالیت رسمی هزار و ۳۷ کانون عنوان داشت: نخستین رویداد ملی فهما سال گذشته در استان برگزار شد و «فهما» مخفف فرهنگی هنری مساجد ایران است که در این باره استان خوزستان از لحاظ کانون‌ها جزو استان‌های شاخص محسوب می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه ۱۵۰ کانون فرهنگی هنری در اهواز استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: همزمان با شیوع کرونا، فعالیت کانون‌ها در فضای مجازی بیش از بیش گسترش پیدا کرد ضمن اینکه مساجد در فضای حقیقی و مجازی فعالیت‌های بی شماری در زمینه آگاهی بخشی در شیوه‌های مقابله با کرونا و کمک مؤمنانه انجام دادند.

این مقام مسؤول با اشاره به کمک‌های معیشتی به نیازمندان پیش از فرمایش رهبری در بحث رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه از سوی مساجد استان بیان داشت: فعالیت همه کانون‌ها و مساجد در پایگاه اطلاع رسانی فهما، منعکس می‌شود، هر یک از مدیران کانون ها، رمز ورود مخصوص به خود را دارد که در آنجا اعضا و همه بخش‌های موجود را ثبت می‌کند و سرانه هر کانون براساس امتیاز به دست آمده است.

حجت الاسلام همت پور با اشاره به اینکه در طول روز‌های کرونایی بیش از ۱۵۰ خبر از مدیران کانون‌های مساجد در خبرگزاری‌های استانی و کشوری منتشر شد، ادامه داد: در پایگاه اطلاع رسانی ویژه استان، اخبار به روز کانون‌ها منتشر خواهد شد، ضمن اینکه هر خبری که از مسؤولان استانی درباره کانون‌ها بیان شود نیز ذکر می‌گردد.

وی با بیان اینکه ۱۰ تولید رسانه‌ای از سوی رادیو و تلویزیون درباره کانون‌ها صورت گرفته است، گفت: ۲۰ تولید رسانه‌ای در قالب اینفوگرافی، موشن گرافی و پوستر در فضای از سوی کانون‌ها پیرامون رعایت توصیه‌های بهداشتی مقابله با کرونا تهیه شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان به همکاری کانون‌ها در راه اندازی پویش اهدای خون اشاره کرد و گفت: پویش در خانه ماندن برای جلوگیری از شیوع کرونا، احسان مالکین و مشاوره ای، تربیتی و خانوادگی از سوی کانون‌ها در طول دوران کرونا ادامه دارد.

این مقام مسؤول اهدای دو تن گوشت در قالب بسته‌های معیشتی به نیازمندان سراسر استان را دیگر اقدام صورت گرفته در کانون‌ها برشمرد و گفت: یک تن و نیم گوشت هم اکنون در حال توزیع است که ان شاءالله در میان نیازمندان استان پخش خواهد شد./۹۴۵۶/پ310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات