۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۵۴۷۱۸

برگزاری نخستین جشنواره بین المللی سردار دل‌ها در خوزستان

برگزاری نخستین جشنواره بین المللی سردار دل‌ها در خوزستان
جوروند گفت: استان خوزستان برای نخستین بار میزبان جشنواره بین المللی سردار دل‌ها است که از سوی وزارت ارشاد برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پیش از ظهر امروز، در آیین رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی فهمای خوزستان، با بیان اینکه کانون‌های مساجد استان در زمینه مقابله با کرونا، خدمات قابل توجهی انجام دادند، خاطرنشان کرد: استان خوزستان برای نخستین بار میزبان جشنواره بین المللی سردار دل‌ها است، جشنواره‌ای که از سوی وزارت ارشاد برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه جشنواره در حوزه‌های مختلف و به احتمال زیاد در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: رونمایی از پوستر با حضور وزیر ارشاد و به صورت ویدئو کنفرانس انجام می‌شود و کار‌های مقدماتی از قبیل فراخوان شرکت در جشنواره در حال انجام است.

این مقام مسؤول در رابطه با فعالیت کانون‌های مساجد استان بیان داشت: حوزه فرهنگ و هنر به ویژه کانون‌های مساجد در روز‌های کرونایی، تعطیل نشد بلکه ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، برگزاری مسابقات مجازی در زمینه‌های کتاب و کتابخوانی، ختم قرآن مجازی در ماه رمضان، توزیع بسته‌های بهداشتی به ویژه ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تهیه و تولید ماسک با راه‌اندازی کارگاه‌های تولید صورت گرفت.

جوروند با اشاره به اینکه فعالیت‌های ارشاد مخصوص به هنر و موسیقی نیست، تصریح کرد: مهارت قرآنی در وزارت ارشاد وجود دارد که در این باره مؤسسه‌های بی شمار قرآنی با کمک‌های فراوان قابل عیان است.

وی با بیان اینکه مخاطبان کانون‌های مساجد بیشتر جوانان هستند، اظهار داشت: ستاد ارتباطات رسانه‌ای فهما (فرهنگی هنری مساجد ایران) توانسته در شرایط بحرانی کنونی نسبت به انجام اقدامات غیرحضوری و مجازی کار‌های بسیار بزرگی انجام دهد و با راه اندازی این پایگاه، رصد فعالیت‌ها بهتر خواهد شد./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات