۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۶۳۳۹۳۰

عزاداری طلاب مدارس علمیه خواهران خوزستان در سوگ سردار دل‌ها

عزاداری طلاب مدارس علمیه خواهران خوزستان در سوگ سردار دل‌ها
طلاب مدارس علمیه خواهران خوزستان در غم از دست دادن سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی به عزا نشستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، بسیاری از مدارس علمیه خواهران به پاس یک عمر تلاش‌های صادقانه شهید سردار سلیمانی، مجالس متعددی برگزار کردند.

بر این اساس مراسم بزرگداشتی در مدرسه علمیه الزهرا (س) اهواز باحضور کادر و طلاب برگزار شد، در این مراسم که با قرائت قرآن و زیارت عاشورا آغاز  شد، حجت الاسلام سلیمانی فر به معرفی شخصیت شهید سلیمانی و تاثیرشان در پیشبرد اهداف انقلاب اشاره کرد.

حجت الاسلام سلیمانی فرد در ادامه رسالت طلاب را انجام فعالیت‌های فرهنگی تحول آفرین برشمرد و سپس حجت الاسلام ملکشاهی به روضه خوانی ومداحی پرداخت.

از سوی دیگر در مدرسه فاطمه زهرای کوی علوی مراسم ختم قرآن و زیارت عاشورا همراه با مرثیه سرایی و سخنرانی خانم حاجی پور درباره مقام اولیاء الله و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

وی به اهمیت جنگ نرم و لزوم شناخت موانع بصیرت ا‌شاره کرد و با استناد به آیات و روایات عنوان داشت که هواپرستی، دنیاپرستی، عافیت طلبی، لجاجت، کبر و حسادت عوامل غفلت و عدم بصیرت است که نتیجه آن‌ها تزویر و نفاق در افراد بی‌بصیرت خواهد بود.

خانم حاجی پور اضافه کرد: نداشتن اخلاص و بی توجهی به ذکر خدا و یآد مرگ از دیگر عوامل بی‌بصیرتی است.

همچنین مراسم بزرگداشت مقام شهید با حضور مدیر، معاونان و کادر اجرایی، طلاب و مراکز علوم اسلامی در حوزه علمیه حضرت خدیجه کبری (س) سوسنگرد برگزار شد.

در این مراسم نخست ثواب قرائت سوره یاسین به روح بلند و ملکوتی شهدا اهدا و سپس زیارت عاشورا قرائت شد.

در ادامه نیز سرکار خانم بیت سیاح، مدیر حوزه علمیه با اشاره به ده‌ها سال مجاهدت خالصانه سردار سلیمانی، در مورد ناامید نبودن از شهادت سردار و داشتن ایمان قوی، تاثیرگذاری مضاعف شهید پس از شهادت و وعده حق خداوند برای نصرت سخن گفت.

همچنین مراسم پاسداشت مقام سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی در مدرسه علمیه طوبی بهبهان با شرکت طلاب و اساتید و کادر مدرسه برگزار شد.

در شهرستان اندیمشک نیز طلاب، کادر، اساتید و دانش آموختگان مدرسه علمیه الزهرای اندیمشک در مراسم سوگواری ویژه شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان در میدان اصلی شهر دوشادوش مردم غیور و همیشه در صحنه شهرستان حضور پیدا کردند. /۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات