۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۳۳۷۸۱
گزارش رسا از مراسم تشییع شهید سپهبد سلیمانی؛

خوزستانی ها سنگ تمام گذاشتند

خوزستانی ها سنگ تمام گذاشتند
مردم خوزستان با حضور پرشور در مراسم تشییع پیکر شهید سردار سلیمانی بر ادامه راه شهیدان و مقاومت در برابر استکبار تأکید کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی، طبق پیش بینی‌های صورت گرفته باید از ساعت ۷ برگزار می‌شد، اما حضور غیرقابل باور و وصف مردم با تأخیر برگزار شد.

مکان آغاز مراسم میدان مولوی معین شده بود، اما حضور خوزستانی‌ها با همه اطیاف و گرایش‌ها و از همه شهر‌ها و روستا‌ها باعث شد تا شهرستانی‌ها در مبادی ورودی شهر اهواز پیاده وار، کیلومتر‌ها بپیمایند و خود را به میدان مولوی برسانند.

مسیر‌های اصلی رفت و آمد اهوازی‌ها همگی قفل شدند، اهوازی‌های داغداری که بر سلیمانی و یارانش اشک می‌ریزند، مادران عرب و بختیاری که بر سر و سینه می‌زنند، جوانانی که فریاد انتقام انتقام را سر می‌دهند، دخترانی که میدان دار شعار‌ها بوده و یک صدا شعار «سردار با صلابت شهادتت مبارک» را سر دادند همگی امروز به عشق سردار آمدند.

جمعیت به حدی زیاد است که امکان حرکت میلیمتری هم وجود ندارد، اهوازی‌ها از میدان مولوی تا مصلای امام به سینه زنی و عزاداری می‌پردازند، هر لحظه بر سیل جمعیت افزوده می‌شود، پیکر شهدا در نزدیکی‌های مصلای امام در حال تشییع است و مردم با گل و پوستر‌های سردار سلیمانی و رهبری به استقبال از این شهیدان بزرگوار رفتند.
 
خوزستانی ها سنگ تمام گذاشتند|
جمعیت در حال حاضر از میدان مولوی به سوی مصلای امام در حال حرکت است و هر لحظه بر این جمعیت افزوده می‌شود، مداحی عربی و بختیاری، یزله خوانی، حضور بیرق‌های طوایف عرب، حضور مادران نوزاد به دست و پیران عصا به دست  بر جلوه چنین مراسمی افزوده است.

خوزستانی‌ها یک صدا بر ادامه راه سردار سلیمانی و تبعیت از رهبری تأکید کرده و خواستار برخورد قاطع و سریع با عاملان جنایت شدند.

گریه‌های مردان و زنان، دختران و پسران جوان داغ دیده‌ای که فریاد «سلیمانی سلیمانی خدا نگهدار تو، سردار با صلابت شهادتت مبارک، آمریکا بداند ایران پر از سلیمانی است، عزا عزا است امروز روز عزاست امروز،‌ ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، سردار با صلابت راهت ادامه دارد، خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، می‌کشم می‌کشم آن که برادرم کشت، برادر شهیدم شهادتت مبارک،‌ ای رهبر آزاده انتقام انتقام» را سر دادند، جلوه‌ای مثال زدنی به این مراسم داد.

خوزستانی‌ها از اقصی نقاط استان در حال آمدن هستند و تلاش دارند تا خود را به مراسم تشییع برسانند، نیرو‌های نظامی و انتظامی راه‌های تردد را برای جلوگیری از هرگونه حادثه به مردم نشان دادند، اما همه راه‌ها بسته است./۹۴۵۶/پ210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات