۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۵۴۷۸۷
نماینده ولی فقیه در کردستان:

‌‌امر به معروف و نهی از منکر، تنها راه مقابله با قدرت‌های استکباری است

‌‌امر به معروف و نهی از منکر، تنها راه مقابله با قدرت‌های استکباری است
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از ارکان اساسی اسلام و تنها راه مقابله با انحرافات قدرت‌های استکباری و پایبندی به اصول است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی در دیدار با فرمانده انتظامی استان و دیگر مسئولان استانی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه الهی بوده و بر همگان واجب است، اظهار داشت: احیاء فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت اجتماعی و وجود این دو فریضه الهی نقش اساسی در برقراری نظم و امنیت اجتماعی دارد.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از ارکان اساسی اسلام و ضامن بر پا داشتن همه فرایض اسلامی برشمرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر مسئولیت شرعی، انقلابی و سیاسی همه مردم و تنها راه مقابله با انحرافات قدرت‌های استکباری و پایبندی به اصول است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی با وجود این‌ همه دشمنی‌ها و توطئه‌ها در شرق و غرب، مانند جزیره‌ای باثبات در یک دریای متلاطم است، گفت: نداشتن آگاهی نسبت به مسائل اجتماعی و الگوبرداری نامناسب از ماهواره‌ها و تبلیغات آن موجب به دام افتادن جوانان در دام دشمن خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر در کاهش موقعیت‌هایی که انسان را در معرض ارتکاب جرم و خطر قرار می‌دهد، اثرگذار است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر چه در سطح جامعه و چه در درون سازمان، وظیفه عمومی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از وظایف مردم و همه دستگاه‌هاست، ادامه داد: باید همه با هم در کنار نیروی انتظامی برای نهادینه کردن این فریضه الهی و پذیرش معروف‌ها و پرهیز از منکر‌ها از سوی جامعه تلاش کنیم.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری با قدردانی تلاش‌ها و اقدامات همه سازمان‌ها از جمله نیروی انتظامی در راستای احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، خاطرنشان کرد: ماموریت‌های نیروی انتظامی مصداق فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

فرمانده انتظامی استان کردستان نیز در این دیدار با تشریح اقدامات و فعالیت‌های انتظامی استان در راستای احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: ماموریت‌های نیروی انتظامی در راستای تعمیق فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر طرح‌ریزی شده است.

سردار علی آزادی، تلاش در راستای تامین نظم و امنیت در جامعه و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب را در تحقق احیاء این فریضه الهی دانست و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود چراکه شیوه‌ای کارآمد در اصلاح ناهنجاری بوده و می‌تواند سد محکمی در برابر بروز و وقوع جرائم باشد./1350/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات