۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۵۴۷۹۱
یادداشت؛

نبرد تئوریک نسل جدید انقلاب

نبرد تئوریک نسل جدید انقلاب
انقلاب ۵۷ برای رسیدن به سرمنزل مقصود نیازمند انتقال فرهنگ عمیق اسلامی از نسل گذشته به نسل بعدی است. از آنجا که فرهنگ عمومی عامل انقلاب بود دشمن در صدد نابودی است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، پیوست فرهنگی اتفاقات و رخدادهای جدید در عرصه‌های مختلف یکی از موضوعاتی است که باید توسط نهادهای عمومی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و درباره آن تصمیم‌گیری فرهنگی و به دور از خشونت گرفته شود.

به طور کلی فرهنگ عمومی در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و مجموعه‌ای از عقاید، ارزش‌ها، جلوه‌های حماسی و احساسی، هنجارهایی که اجبار اجتماعی غیررسمی از آن حمایت می‌کند و فراتر از گروه‌ها و اقشار خاص، در کلیت جامعه مورد قبول است.

 

درحال اصلاح/ نبرد تئوریکی نسل جدید انقلاب

 

آسیب‌های تغییرات نرم فرهنگ عمومی

فرهنگ عمومی به یک معنا تار و پود جامعه است و هر چقدر که ارزش‌ها در آن تغییر کند، گسل‌هایی را ایجاد می‌نماید و در نتیجه مهم‌ترین آسیب آن در عرصه جامعه است و زمانی که شما مردم را در فاصله‌های مختلف داشته باشید، اجتماع رقم نمی‌خورد و آرام آرام فردگرایی جای خود را به جامعه‌محوری می‌دهد.

این اتفاق آسیب‌های زیادی را به همراه خواهد داشت. زمانی که فرهنگ عمومی خدشه‌دار شود، گسل اجتماعی مهم‌ترین اتفاقی است که روی می‌دهد و در نتیجه آن خیریه‌ها، نهادهای اجتماعی و فعالیت مذهبی کم‌رنگ‌تر می‌شود و در نتیجه شکاف طبقاتی و نسلی بیشتری رخ می‌دهد و این ابتدای زوال است.

طرح همدلی که توسط رهبر انقلاب پیشنهاد شد، مهم‌ترین اتفاقی بود که در ماه مبارک رمضان رخ داد و نتیجه‌اش کم شدن این گسل و ممانعت از ترک برداشتن بیشتر جامعه بود و از قضا نتایج مثبتی را نیز به همراه داشت و این اقدام توانست جای خود را در دل مردم و افکار عمومی باز کند.

 

درحال اصلاح/ نبرد تئوریکی نسل جدید انقلاب

 

موانع و مسائل فرهنگ عمومی

فرهنگ عمومی از دو زاویه ضربه جدی می‌خورد. ابتدا این است که فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بدون پیوست فرهنگی در اختیار همه قرار می‌گیرد؛ اول همه را تشویق به حضور بی قید و شرط در فضای مجازی می‌کنند، سپس ارتش‌های سایبری دنیا، خوراک و مفاهیم زیادی را برای نسل‌های مختلف فعال در این عرصه تولید می‌کنند و این آغاز ماجرا است.

فساد جنسی، تمایل به نمایش خود، هدررفت زمان، از دست دادن تمرکز و تغییر آرام نگرش‌های اجتماعی، مهم‌ترین اتفاقی است که در این ساحت رخ می‌دهد و در نتیجه سبب می‌شود تا مخاطب دست به کارهایی بزند که شاید باورش هم روزی برای خودش سخت می‌بود.

 

درحال اصلاح/ نبرد تئوریکی نسل جدید انقلاب

 

شورای فرهنگ عمومی و خلاء موجود

اما لبه دوم، شورای فرهنگ عمومی کشور و استان‌ها است که تقریبا سؤال بزرگ امروز بسیاری از مردم در چرایی تشکیل این شورا است. ضمن احترام به همه فعالان در این حوزه باید گفت که تأثیرات اجتماعی تصمیمات شورای فرهنگ عمومی کجاست و بازدهی آنها تا چه اندازه است؟

تغییر روند، مهم‌ترین موضوعی است که وقتی متوجه اختلال در عرصه‌های مختلف می‌شویم، لازم است تا بدان توجه کنیم و مهم‌ترین عرصه آن نیز در فرهنگ عمومی به مقوله حجاب به خصوص در قم برمی‌گردد که اساسا گویا نهادهای مسؤول، اهمیتی برایشان ندارد که چگونه نسل جدید با این بحران هویت و خلاء ایدئولوژیک دست و پنجه نرم می‌کند./ی704/ف

ارسال نظرات