۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۶۵۴۸۱۴
رییس ستاد نماز جمعه کاشان:

نماز جمعه کاشان این هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

نماز جمعه کاشان این هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود
رییس ستاد نماز جمعه کاشان از برگزاری نخستین نماز جمعه کاشان در سال جاری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، علیرضا کاشانی نژاد شامگاه امروز در جلسه ستاد نماز جمعه کاشان، گفت: نخستین نماز عبادی سیاسیِ جمعه در سال جدید جمعه همین هفته ۲۳ خرداد ماه به امامت آیت الله نمازی امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در کاشان در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با هماهنگی رییس ستاد کمیته بحران و رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار می‌شود، افزود: نمازگزاران جمعه کاشان برای حضور در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان حتما ماسک، مهر و سجاده شخصی و یک بطری آب آشامیدنی به همراه خود داشته باشند.

به گفته وی نماز جمعه این هفته در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان با رعایت موارد بهداشتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون سخنران پیش از خطبه‌ها برگزار می‌شود و نماز گزاران با وضو در مصلی حاضر شوند.

کاشانی نژاد، رعایت فاصله اجتماعی در صف‌های نماز جمعه، استفاده از مهر و سجاده شخصی، عدم حضور سالمندان و افراد سرماخورده و افرادی که علائم سرماخوردگی دارند را در نماز جمعه را ضروری دانست.

وی با اشاره به اینکه سازمان اتوبوسرانی شهرداری کاشان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به نمازگزاران جمعه کاشان سرویس دهی خواهد کرد، گفت: نمازگزاران سعی کنند حتی الامکان از وسائل نقلیه شخصی برای آمدن به مصلی بقیه الله الاعظم کاشان استفاده کنند.

کاشانی نژاد، ضد عفونی اتوبوس‌ها هنگام رفت و برگشت از مصلی، تامین مواد ضد عفونی کننده در مصلی، ضد عفونی شبستان و سرویس‌های بهداشتی مصلی، شست‌وشوی کامل فرش‌های مصلی، جانمایی فاصله گذاری نمازگزاران و صف‌های نمازجمعه و تهیه کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف کفش را از جمله اقدامات ستاد نمازجمعه اعلام کرد.

رییس ستاد نماز جمعه کاشان یادآور شد: تمامی اقدامات بهداشتی برای حضور نمازگزاران جمعه و برگزاری نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان انجام شده است.

لازم به ذکر است آخرین نماز جمعه کاشان در سال گذشته جمعه دوم اسفند ماه سال ۹۸ به امامت آیت الله عبدالنبی نمازی در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد و بعد از نزدیک به ۲۰ هفته به دلیل شیوع ویروس کرونا و اعلام وضعیت قرمز در کاشان، نخستین نماز جمعه در سال ۹۹ جمعه این هفته ۲۳ خرداد ماه به امامت آیت الله نمازی در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ310/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات