۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۶۵۴۸۳۶
مدیر حوزه علمیه اهل سنت راز و جرگلان:

آمریکا حقوق بشر و کرامت انسانی را زیر پا گذاشته است

آمریکا حقوق بشر و کرامت انسانی را زیر پا گذاشته است
مدیر حوزه علمیه اهل سنت راز و جرگلان با اشاره به کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس آمریکا، گفت: حقوق بشر و کرامت انسانی در آمریکا نادیده گرفته‌ شده است.

آخوند محمد سرافراز، مدیر حوزه علمیه هدایتی کلاته ابریشم راز و جرگلان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با محکوم کردن جنایات نژادپرستانه آمریکا در کشتار بی‌گناهان٬ اظهار داشت: افول و فروپاشی آمریکا نزدیک است.

وی افزود: آمریکا با اینکه وقیحانه دم از حقوق بشر می‌زند بارها با جنایت و کشتار مسلمانان بی‌گناه سوریه، عراق، افغانستان و کشورهای دیگر نیت و ذات پلید خود را به تمام جهانیان نشان داده است.

آخوند سرافراز با تأکید بر اینکه آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان است، اضافه کرد: کشته شدن جورج فلوید توسط جیره‌خواران دونالد ترامپ اقدامی غیرانسانی و وحشیانه و خلاف حقوق بشر و کرامت انسانی است.

وی ادامه داد: امروزه جنایات آمریکای خون‌خوار به حدی رسیده است که مسؤولان این کشور به مردم خود نیز رحم نکرده و با اقدامات نژادپرستانه خون مردم را در شیشه کرده‌اند که نمونه بارز آن کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس نژادپرست آن کشور است.

آخوند سرافراز تأکید کرد: درحالی‌که باید پلیس حامی مردم و مظلومان باشد در آمریکا پلیس این کشور با افکار نژادپرستانه باعث مرگ انسانی می‌شود و بااین‌حال بازهم ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکای جنایتکار دم از حقوق بشر می‌زند.

وی تصریح کرد: درحالی‌که آمریکا دم از آزادی عقیده و بیان می‌زند امروز ما در رسانه‌ها مشاهده می‌کنیم که گاردهای امنیتی استکبار جهانی چگونه ملت خود را در خیابان‌ها سرکوب می‌کند و بدین طریق مهر تأییدی بر جنایت پلیس نژادپرست می‌زند.

امام‌جمعه اهل سنت راز و جرگلان خاطرنشان کرد: آزادی بیان حق تمامی ملت‌های جهان است و باید این اقدامات وحشیانه و نژادپرستانه دونالد ترامپ و جیره‌خوارانش در مجامع بین‌المللی محکوم و عاملان آن هرچه زودتر مجازات شوند.

 مدیر حوزه علمیه هدایتی کلاته ابریشم راز و جرگلان با تأکید بر اینکه دموکراسی ‌واقعی فقط در ایران اسلامی برقرار است، اظهار داشت: تمام ملت‌ها و قدرت‌های جهان باید در مقابل این اقدامات غیرانسانی آمریکا واکنش نشان داده سکوت نکنند./9314/ت310/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات