۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۶۵۴۸۶۹
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان خبر داد؛

راه‌اندازی پویش احسان مالکین از سوی کانون‌های مساجد

راه‌اندازی پویش احسان مالکین از سوی کانون‌های مساجد
حجت الاسلام همت پور به راه اندازی پویش احسان مالکین از سوی کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: در این باره صاحبان مغازه یا منازل، تمام و یا بخشی از اجاره بها را بخشیدند.
حجت الاسلام مرتضی همت پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه هر گونه تجمع به خاطر احتمال انتشار کرونا ممنوع است، اظهارداشت: هیأت‌ها و مساجد شیوه کارکردشان در دوران کرونا تغییر پیدا کرد و فعالیت‌های کم نظیر و در خور شایسته‌ای انجام دادند تا آنجا که رهبر انقلاب در پیام نوروزی شان، از فعالیت گروه‌های جهادی استان تجلیل کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با اشاره به فعالیت هزار و صد کانون در سطح استان عنوان داشت: در دزفول نزدیک به ۱۳۰ کانون فرهنگی هنری فعالیت دارند که یکی از مهمترین فعالیت های‌شان، پویش مواسات و همدلی است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه پویش‌های مختلفی در کانون‌ها و مساجد راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های تولید دستکش، گان و ماسک بهداشتی در مساجد و کانون‌ها راه اندازی شده است؛ از جمله اینکه روزانه در شهرستان دزفول شش هزار ماسک و ۲۰۰ گان بهداشتی تولید می‌شود.

حجت الاسلام همت پور با بیان اینکه اهدای بسته‌های معیشتی و بهداشتی به نیازمندان در اولویت کانون‌ها و مساجد است، ادامه داد: پویش اهدای خون از سوی کانون‌های استان با توجه به نیاز مبرم درباره فرآورده‌های خونی، راه اندازی شد و بچه مسجدی‌ها از پیشگامان در اهدای خون بودند.

وی به راه اندازی پویش احسان مالکین و بخشش اجاره بها از سوی مساجد اشاره کرد و گفت: در این باره صاحبان مغازه یا منازل، تمام و یا بخشی از اجاره بها را بخشیدند؛ از سوی دیگر بیماران کرونایی و مدافعان سلامت مورد غفلت بچه مسجدی‌ها قرار نگرفتند و میوه و آبمیوه‌های طبیعی در اختیارشان قرار گرفت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان خاطرنشان کرد: خانواده‌های بیماران کرونایی به صورت نامحسوس از طریق معتمدان و امام جماعت محل، شناسایی و نیازهای‌شان برطرف شد.

این مقام مسؤول به تولید محتوا در قالب کلیپ‌های کوتاه برای انعکاس فعالیت مساجد اشاره و بیان داشت: تهیه کلیپ‌های کوتاه با موضوع اخلاقی، فرهنگی، علمی و بهداشتی و برگزاری مسابقات دیگر فعالیت‌ها در فضای مجازی است؛ ضمن اینکه ارتباط با خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خبری از سوی مسؤولان کانون‌ها پیگیری شد./۹۴۵۶/ت310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات