۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۵۴۹۶۳
آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

برخورد قاطعانه با سرشبکه‌های فساد در اولویت دستگاه قضا باشد

برخورد قاطعانه با سرشبکه‌های فساد در اولویت دستگاه قضا باشد
نماینده ولی فقیه در مرکزی گفت: پیشگیری از وقوع جرم باید در اولویت دستگاه قضا باشد و در این راستا باید به برخورد قاطعانه با سرشبکه‌های فساد بپردازد.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در همایش روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان مرکزی با اشاره به ضرورت اجرای عدالت اظهار داشت: لازمه اجرای عدالت و برقراری امنیت در سطح جامعه در وهله نخست سلامت درون‌دستگاهی در دستگاه قضا بوده که باید در دستور کار این مجموعه قرار گیرد تا با تحقق آن بتواند برنامه‌های خود در راستای عدالت را در سطح جامعه بسط دهد.

وی افزود: برای نهادینه‌سازی امنیت در جامعه نیازمند این هستیم که قوه قضاییه رسالت خود در صحنه‌های مختلف اعم از حقوقی و کیفری، اجرای عدالت، اصلاح امور، مبارزه با ظلم و تبعیض را به نحو شایسته انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در مرکزی تصریح کرد: 4 اصل اساسی که عملیاتی شدن آنها در دستگاه قضایی ضرورت دارد عبارتند از سلامت درون‌دستگاهی، پیشگیری از وقوع جرم، نظارت بر امور و اقدام و سرعت عمل که باید مورد توجه باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: لازمه داشتن جامعه‌ای پیشرفته و رو به توسعه در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داشتن دستگاه قضایی قدرتمند است، بنابراین واقف بودن به حساسیت کار در دستگاه قضا نخستین موضوعی است که باید مورد توجه کارکنان قوه قضائیه در نقاط مختلف کشور باشد تا بتوانند در مرحله بعدی نسبت به تامین امنیت و آرامش مردم اقدام موثر داشته باشند.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید در اولویت وظایف دستگاه قضا باشد و در این راستا به برخورد قاطعانه و جدی با سرشبکه‌های فساد، اصلاح مجرمان همراه با آموزه‌های قرآنی و اهل بیت(ع) و تلاش برای مقابله با ریشه‌های رانت بپردازد و بیش از پیش مورد توجه قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: امروز دشمنان با جولان دادن در فضای مجازی تخریب شخصیت‌های برجسته نظام را هدف قرار داده‌اند و این هدف خود را با تلاش برای فاصله‌اندازی و نفاق بین مردم و حاکمیت دنبال می‌کنند که رسالت دستگاه قضا در این برهه شناسایی این توطئه شوم با همکاری نهادهای امنیتی و برخورد هوشیارانه با عاملان آن است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: دشمن با سوءاستفاده از مشکلات اقتصادی موجود سعی در افزایش نارضایتی عمومی در کشور دارد که همه متولیان به ویژه قوه قضاییه باید نسبت به این امر آگاه باشند.

وی تصریح کرد: انتظار داریم که مجموعه دستگاه قضایی استان مرکزی با سالم‌سازی حداکثری درون‌دستگاهی، اجرای حداکثری عدالت اجتماعی، توانمندسازی نیروی انسانی و حمایت همه‌جانبه از مظلومان و مستضعفان به یک مجموعه الگو در سطح کشور تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: متاسفانه شاهد بالا بودن هزینه‌های اقتصادی در سطح کشور هستیم که بسترساز تورم و افزایش حباب‌گونه قیمت‌هاست که اصلاح این وضعیت باید مد نظر متولیان امر باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: در واقع می‌توان گفت لازمه اجرای سیاست‌های کلان نظام اسلامی، آرمان‌های امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری سلامت دستگاه قضایی است./1350/د102/ف

منبع: تسنیم
ارسال نظرات