۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۵۴۹۷۶
حجت الاسلام اشکوری:

روحیه تحول خواهی برخی مسؤولان از بین رفته است

روحیه تحول خواهی برخی مسؤولان از بین رفته است
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) دارای روحیه کمال جویی و انقلابی بوده است، گفت: روحیه تحول خواهی در میان مسؤولان کاهش یافته است.

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)، در گفت‎وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شاخصه و عوامل تحول آفرینی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: بر اساس منظومه فکری اسلام، انسان مسیر رو به تکامل را طی می‎کند و افرادی که می‎دانند نواقصی در مسیر رشد دارند و روحیه کمال جویی درون آنها وجود دارد، به طور طبیعی به سوی تحول گرایی درونی خود حرکت می کنند.

حجت الاسلام اشکوری مرحله بعد از تحول فردی را تحول خواهی اجتماعی عنوان کرد و گفت: زمانی که وضعیت اجتماعی موجود در عرصه‎های مختلف وضعیت مطلوب نباشد؛ عدالت و پیشرفت اقتصادی و حکمت الهی در عرصه کشور وجود نداشته باشد؛ فرد انقلابی خواهان این است که وضعیت موجود و فعلی جامعه را به وضعیت مطلوب برساند و برای تحقق این مسأله هزینه پرداخت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) دارای روحیه کمال جویی و انقلابی بوده است، ابراز کرد: امام راحل وضعیت جامعه جهانی را نامطلوب دیدند و با نگاهی دقیق دریافتند که آرمان های بشری و صلح جهانی در جوامع وجود ندارد؛ از این رو به ایجاد تحول در عرصه بین الملل پرداختند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امام خمینی(ره) بر این عقیده بود که تغییر و تحول در جوامع بشری باید از مسیر صحیح خود صورت گیرد؛ زیرا اگر تحول خواهی مسیر غلط و اشتباه را بپیماید، وضعیت جوامع بدتر از گذشته خواهد شد و عقب گرد و انحطاط آرمان ها و اهداف را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام اشکوری یادآور شد: بنیانگذار انقلاب با روحیه تحول خواهی و جهادی، مسؤولیت خود را در مسیر تحول اجتماعی به طور صحیح انجام داد و با مدیریت جهادی خود با پرداخت کمترین هزینه در کوتاه ترین مدت به دستاوردها و تحول‎‌های بزرگی دست پیدا کرد.

وی به تبیین تفاوت‎های مدیریت جهاد و انقلابی و مدیریت لبیرالی و سرمایه داری پرداخت و ابراز داشت: جامعه غربی اهداف و آرمان های انسانی را فراموش کرده است و بر اساس مبنای غلط خود اهداف اشتباهی را دنبال می کند، از این رو وضعیت جوامع بشری روز به روز بدتر شده و مردم جهان با مشکلات بیشتری مواجهه شده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه هدف تفکر و اندیشه اسلامی رسیدن به قرب الهی است، گفت: در تفکر لبیرالی، معنویت و دین مداری کنار گذاشته شده است و آنها به دنبال منافع شخصی و افزایش سرمایه خود هستند و غربیان با روحیه استکباری و در مسیر استثمار و غارتگری ملت های دیگر گام برمی‌دارند.

حجت الاسلام اشکوری ابراز داشت: در اندیشه لبیرالی هر تغییری در مسیر صنعت، مادیات و ثروت اندوزی فردی انجام شود، تحول و دستاورد بزرگ قلمداد خواهد شد؛ اما تفکر اسلامی حل معضلات جوامع بشری و رفاه عمومی، صلح بین الملل را تغییر و تحول می داند.

وی با بیان اینکه روحیه تحول خواهی در میان مسؤولان کاهش یافته است گفت: برخی به سبب عدم آشنایی با مبنای تحول خواهی و آرمان های اصلی انقلاب، اوائل همراه با نظام شدند؛ اما به علت نداشتن روحیه مبارزه طلبی با دشمنان و عدم اعتماد به نفس و خستگی از مشکلات، در ادامه مسیر دچار انحطاط و عقب گرد شدند./998/ت302/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات