۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۶۵۵۰۷۶
حجت الاسلام حمیدی نژاد عنوان کرد؛

فریضه امر به معروف، عامل کاهش آسیب های اجتماعی و از بین رفتن مظاهر فساد

فریضه امر به معروف، عامل کاهش آسیب های اجتماعی و از بین رفتن مظاهر فساد
معاون اجتماعی سپاه کربلا، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را موجب کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد امنیت، از بین رفتن مظاهر فساد و بهبود مسائل اقتصادی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمیدی نژاد، معاون اجتماعی سپاه کربلا در نخستین همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر که در سالن اجتماعات غدیر سپاه کربلا برگزار شد، گفت: امام صادق (ع) فرمودند، کمترین اقدام در مواجهه با یک منکر و یک پدیده نامطلوب دینی این است که انسان سرد و عبوس با آن برخورد کند.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که بالاترین تخلف‌ها آن است که پایه‌های نظام را سست می‌کنند، افزود: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و اجرای آن در گرو دغدغه‌ای است که همه باید نسبت به آن داشته باشیم.

معاون اجتماعی سپاه کربلا در ادامه با بیان این که فرضیه امر به معروف و نهی از منکر که در قرآن و روایت‌ها آمده، دارای پیامد‌های اجتماعی است، تصریح کرد:‌ انجام این دو فرضیه تنها برای رفع تکلیف نیست چرا که اجرای امر به معروف و نهی از منکر دارای پیامد‌هایی در جامعه است.

حجت الاسلام حمیدی نژاد با اشاره به این که در مجموعه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه کربلا برنامه‌هایی از قرآن و روایت‌ها استخراج شده و در حال اجرا است، خاطرنشان کرد:‌ از پیامد‌های اجرای امر به معرف و نهی از منکر کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد امنیت، از بین رفتن مظاهر فساد، بهبود مسائل اقتصادی است.

خلیل صالحی، دبیر امر به معروف و نهی از منکر مازندران نیز در این همایش با بیان این که هدف از برگزاری این همایش تشریح و تبیین برنامه‌های امسال است، گفت: مطالبه گری اجتماعی مهم‌ترین اولویت ستاد امربه معروف و نهی از منکر است.

دبیر امر به معروف و نهی از منکر مازندران با بیان این که مطالبه گری اجتماعی آنقدر اهمیت داشت که در ستاد معاونت اجتماعی مطالبه گری تشکیل شد، افزود: رهبر معظم انقلاب بار‌ها فرمودند که مردم باید مطالبه از مدیران، مسؤولان و حاکمیت داشته باشند.

صالحی در ادامه استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه، فرهنگ و مطبوعات را دومین اولویت این ستاد برشمرد و گفت: تاثیرگذاری رسانه در جامعه بسیار بالاست.

وی، آموزش تخصصی امر به معروف و نهی از منکر را سومین اولویت عنوان کرد و افزود: در این راستا تفاهم نامه‌ای با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان امضا کردیم که در سال گذشته موفق شدیم تعداد دو هزار و 400 نفر از پرسنل ادارات را در این دوره آموزش دهیم که گواهینامه آموزشی هم صادر شده است.

صالحی در ادامه به پیگیری و نظارت بر انجام وظایف مصوب در قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر اشاره کرد و گفت:‌ هنگام تصویب قانون حمایت برای خیلی از دستگاه‌ها قانون شرح وظایفی در نظر گرفته است./950/پ210/ق
افشین ایمانی
ارسال نظرات