۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۶۵۵۰۹۱

تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش اشغالگری خود

تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش اشغالگری خود
وزیر آب و آموزش عالی رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم در چارچوب سیاست‌های اشغالگرایانه‌اش، «حاکمیت» خود را به یک سوم از یهودا و السامره گسترش می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اسپوتنیک، زئو الکین، وزیر آب و آموزش عالی رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با این خبرگزاری گفت این رژیم در یک یا دو ماه آینده اشغالگری خود را در کرانه باختری گسترش می‌دهد.
وی اظهار داشت: اسرائیل قصد دارد تا در یک یا دو ماه آینده حاکمیت خود را به یک سوم از یهودا و شومرون (السامره) گسترش دهد.
این وزیر صهیونیست از حزب حاکم لیکود اظهار کرد: «در اصل ما در چارچوب برنامه پیشنهادی دولت آمریکا، قصد داریم حاکمیت اسرائیل را به ۳۰ ٪ از خاک یهودا و سامره (کرانه باختری) و شهرک‌های پرجمعیت اسرائیلی‌ها گسترش دهیم.»
وی گفت که این الحاق در چارچوب اجرای معامله قرن دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، برنامه ریزی شده است.
در همین حال، محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان، اعلام کرد فلسطین بخاطر تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق سرزمین‌های فلسطینی، تصمیم به فسخ همه توافق نامه‌ها با این رژیم و آمریکا گرفته است.
تصمیم رژیم صهیونیستی برای گسترش اشغالگری خود
فرو ریختن یکی از برج‌های خنک‌کننده پالایشگاه‌های نفت حیفا
خبرگزاری شهاب فلسطین روز جمعه در حساب کاربری خود در توئیتر به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی نوشت: یکی از برج‌های خنک‌کننده پالایشگاه‌های نفت شهر حیفا فرو ریخت.
این خبرگزاری به جزئیات بیشتری از این حادثه اشاره نکرد.
طرح الحاق، نیرنگ نتانیاهو برای فرار از محاکمه است
«عوفر شیلح»، عضو کنست از حزب «یش عتید» رژیم صهیونیستی فاش کرد که طرح الحاق نیرنگ «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم، برای فرار از محاکمه است. او همچنین اذعان کرد که طرح الحاق یکجانبه کرانه باختری، تل‌آویو را در معرض خطر قرار خواهد داد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی با اتهامات فساد مالی مواجه بوده و روند تحقیقات قضایی درباره وی صورت گرفته است.
نتانیاهو پیشتر برای سیزدهمین بار طی ۲ سال اخیر به خاطر پرونده‌های فساد دولتی مورد بازجویی قرار گرفته بود. این اقدام از سوی یگان «لاهاو ۴۴۳» (Lahav ۴۴۳) به عنوان واحد تحقیقات مبارزه با فساد به انجام رسید.
در «پرونده ۴۰۰۰» گروهی از نزدیکان نتانیاهو در مظان اتهام سو استفاده از جایگاه خود برای ارتقا تصویر رسانه‌ای وی و همسرش قرار گرفته‌اند.
در همین رابطه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با داشتن پرونده‌های فساد مالی و دریافت رشوه از بازرگانان خارجی و تبانی با برخی جراید موسوم به «پرونده‌های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰» نیز متهم است.
باشگاه خبرنگاران
ارسال نظرات