۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۵۵۱۵۱
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان مطرح کرد؛

ناتوانی جامعه بشری مغرور در مقابله با یک ویروس

ناتوانی جامعه بشری مغرور در مقابله با یک ویروس
حجت الاسلام بهرامی گفت: در نگاه توحیدی به ویروس کرونا شاهد هستیم که جوامع بشری به ویژه ابر قدرتها با همه توانمندی هایشان در مقابل یک ویروس درمانده شده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، حجت الاسلام  غلامرضا بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با تجلیل از گروه جهادی خواهران طلبه برای همیاری در غسل و کفن اموات کرونایی و تولید و توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز کادر درمانی و مردم گفت: آنچه که خداوند از حوزه‌های علمیه خواسته گاهی در مدیریت های کلان نیست و در دست طلبه ها و در حوزه های علمیه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه بانوان طلبه در عرصه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا بسیار خوب وارد میدان شدند گفت: شما واردی میدانی شدید که این میدان، میدان جهاد، فداکاری، شهادت و میدان ایثار بود و توانستید از این موقعیت در خدمت به خلق خدا بهره ببرید.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی با اشاره به آیه شریفه «وَ إِنْ تَعُدُّوا نِعْمَةَ اللَّهِ لا تُحْصُوها» افزود: ویروس کرونا انسان را به یاد نعمت هایی انداخت که از آن غافل بود، درد سر بشر خاکی غفلت است و خدای متعال در قرآن می فرمایند: اذکرو الله یاد خدا و یاد مرگ کنید غفلت مهمترین عاملی است که انسان را از راه و هدف دور می کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران اصفهان با اشاره به مضمون این آیه که نعمت های خدا قابل شمارش نیست گفت: یکی از نتایج شیوع ویروس کرونا، ملموس و قابل درک شدن این آیه برای همه مردم بود، نعمت هایی همچون نشستن در کنار خانواده، دست دادن با یکدیگر، رفت و آمد و ارتباط با دیگران از فضا و محیط استفاده کردن و بدیهی ترین کارهای زندگی روزمره به عنوان نعمت برای ما ملموس شد.

وی خطاب به طلاب جهادی گفت: شما شجاعت، جرأت، علم، روحیه تعاون و همکاری و اعضای بدن را در خدمت خدا قرار دادید و همه این ها بواسطه یکی از نعمتهای بزرگ خداوند به نام توفیق است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی ادامه داد: ویروس کرونا با همه درگیری های جهانی که ایجاد کرد، خبر از یک مرگ احتمال دارد و ما در مقابل این مرگ و خطر احتمالی  می‌ترسیم و تمام ملتها و دولتها برای مقابله با آن بسیج می شویم و این در حالی است که خداوند و پیامبران و امامان معصوم بارها در قرآن کریم و روایات به ما از یک مرگ حتمی خبر داده‌اند و همه انسانها از این خطر حتمی غافل هستیم و خود را برای مقابله با این خطر تجهیز و آماده نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بشر امروز هر روز با سرعت بیشتری به سمت بی خدایی حرکت می کند و هیچ آمادگی برای مقابله با خطرمرگ حتمی و پس دادن حساب نزد خداوند کسب نمی کند اظهار داشت:  طلبه‌ها و مبلغان باید این توجه را در جهان ایجاد کنند تا غفلت از همه مردم زدوده شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران اصفهان اضافه کرد: اگر با یک نگاه توحیدی به ویروس کرونا بنگریم متوجه می شویم که انسانی که  در برابر قرن های گذشته برای پیشرفت های زیاد و تکنولوژی خود احساس غرور می کرد و به این دستاورد ها افتخار می کرد چگونه در برابر ۵ گرم ویروس در ماند و حتی ابرقدرت های جهان نیز هنوز در برابر این ویروس دفاعی ندارند و ما را به این نتیجه می رساند که همه انسان ها باید چشمشان به آسمان بوده و در مقابل خطرات و تهدیدها به خدای رب العالمین پناه ببرند.

وی با تاکید بر اینکه اسباب دست خداست افزود: ویروس ناچیزی همه دنیا را فلج کرده است، بنابراین ما طلبه ها باید این را اول به خود و بعد به دیگران القا کنیم که همه چیز به دست خداست و نباید به هیچ چیز غیر خدا متکی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی تصریح کرد: بیماری کووید ۱۹ آزمایشی برای انسانها بود و برخی افراد مانند شما از این آزمایش سرافراز بیرون آمدید و با  انفاق، روحیه جهادی، فداکاری، از جان گذشتگی آزمون را با سربلندی پشت سر گذاشتید و نسل جدید که فداکاری‌های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی را ندیده بودند، با این فعالیت های جهادی، بهتر شنیده های خود از دفاع مقدس را درک کردند.

وی با تأکید بر اینکه همیشه در طول زندگی انسان، از این میدان ها فراهم می شود و آن کس که بتواند در چنین موقعیتی بهترین استفاده را بکند، برنده است اظهارداشت: حفظ کردن این دستاوردهای بزرگ جهادی و فراموش نکردن آموخته ها و اندوخته های فعالیت های جهادی بسیار حائز اهمیت است و برای پیشگیری از فراموش شدن این خاطرات و فداکاری ها و ایثارگری ها باید این فعالیت ها ثبت و ضبط شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در پایان پیشنهاد داد حوزه های علمیه سراسر استان برای سایر امور آموزشی و پژوهشی و علمی همچون فعالیت های جهادی در دوران شیوع ویروس کرونا وارد صحنه عمل شوند تا بیش از پیش حوزه های علمیه دچار تحول شده و پیش برود.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه بانوان طلبه جهادگر به بیان گزارش و خاطرات فعالیت های جهادی در مقابله با ویروس کرونا پرداختند./1304/د102/ق

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات