۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۶۵۵۱۷۱
روزنه‌هایی از عالم غیب؛

کتابی که نخواندنش باعث حسرت خواهد شد

کتابی که نخواندنش باعث حسرت خواهد شد
مؤسسه انتشارات شهید کاظمی چاپ یازدهم کتاب «روزنه‌هایی از عالم غیب» نوشته آیت‌الله سید محسن خرازی را روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، انتشارات کتاب جمکران چاپ یازدهم کتاب «روزنه هایی از عالم غیب»، نوشته آیت‌الله سید محسن خرازی را روانه بازار نشر کرده است.

در مقدمه کتاب چنین آمده است:

احساس این‌جانب آن است که خواندن این‌گونه داستان‌ها برای عموم طبقات و اقشار مردم بسیار سودمند است، به‌گونه‌ای که تأثیر زیادی در زمینه‌های مختلف عقیدتی، اخلاقی، عبادی، اجتماعی و غیره خواهد داشت و دل‌ها را نسبت به اعتقادات استوار و تثبیت می‌نماید؛ خدا در قرآن کریم پس از نقل داستان‌های پیامبران به همین نکته اشاره فرموده است: «وَ کُلاًّ نَقُصُّ عَلَیکَ مِنْ أَنْبآءِ الرُّسُلِ ما نُثَبِّتُ بِهِ فُؤادَکَ وَ جآءَکَ فِی هذِهِ الحَقُّ وَ مَوْعِظَهٌ وَ ذِکْری لِلْمُؤْمِنِینَ» .

ساختار کتاب

مطالب کتاب در زیر عناوین اصلی زیر آمده است:

کسانی که خدمت امام زمان (ارواحنا فداه) رسیده‌اند، توسّل به اهل‌بیت علیهم‌السلام، کرامات ائمه اطهار و امامزاده‌ها علیهم‌السلام، برکات زیارت امام حسین علیه‌السلام، اقامه عزای حسینی، درباره تربت امام حسین علیه‌السلام، برخی از استخاره‌ها، درباره قرآن مجید، تدبیرهای خاص الهی، رؤیاهای صادقه، تازه ماندن اجساد و بدن‌های پاکان، آثار نیک و بد اعمال و داستان‌های دیگر، آگاهی از وقت مرگ، درباره امور غیر طبیعی و غیر عادی، درباره روح و تجرید و تسخیر و غیره، حیات برزخی و آگاهی اموات، فرشتگان، شیاطین و اجنّه، در محضر علمای ربانی، در محضر آیت‌الله‌العظمی آقای بهجت (مدّ ظلّه)، رهنمودهای اخلاقی آیت‌الله‌العظمی بهجت (مدّ ظلّه) و در محضر آیت‌الله‌العظمی حاج‌آقا موسی شبیری زنجانی.

برشی‌های جذاب از کتاب

نام حضرت زهرا علیها السلام

آیت‌الله‌العظمی آقای بهجت فرمودند: آقا سید مرتضی کشمیری به چند نفر که پشت درب بسته مانده بودند و کلید نداشتند در را باز کنند می‌رسد، کسی می‌گوید: نام مادر حضرت موسی - علی نبینا وآله و علیه‌السلام - را بیاورید، قفل باز می‌شود. آقای کشمیری می‌فرماید: اسم مادرم حضرت زهرا علیها السلام را می‌آورم. اسم را می‌آورد و درب باز می‌شود.

برطرف شدن ضعف چشم به وسیله خاک کف پای زوار امام حسین علیه‌السلام

مرحوم حجّت الاسلام و المسلمین حاج میرزا مهدی بروجردی نقل می‌کردند: من همراه مرحوم آیت‌الله‌العظمی آقای حاج سید محمدرضا گلپایگانی به مکه مشرّف شدیم، بعد از مراجعت تصمیم گرفتیم که کربلا مشرّف شویم، ولی قطار پیدا نمی‌شد، تا آن‌که بالاخره قطاری آمد ولی جمعیت آن‌قدر زیاد بود که ناگزیر شدیم در واگن‌هایی که مخصوص حمل حیوانات بود سوار شویم.

به همراه ما نیز عرب‌هایی بودند که قصد زیارت امام حسین علیه‌السلام را داشتند، وقتی متوجّه قصد آنان شدم، رقّت و حالتی خاص به من دست داد. چشم من نیز خیلی ضعیف بود به‌طوری که قرآن‌های بزرگ را باید خم می‌شده تا قرائت کنم. در آن حال به قصد استشفا مقداری از خاک کف پای شخص عربی را برداشته و به چشم خود مالیدم، به لطف خدا ضعف بینایی من برطرف شد به‌طوری که هم اکنون موقع خواندن کتاب دعا و غیر آن اصلاً احتیاجی به عینک ندارم و قرآن‌های ریز خط را به راحتی می‌توانم بخوانم.

ارزش روضه خوانی و توسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام

مرحوم آیت‌الله‌العظمی اراکی فرمودند: شبی در خواب دیدم که در قبرستان مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری قبری آماده کرده‌اند. در خواب به من اشاره شد شخصی را در آن قبر دفن خواهند کرد که از نظر معنویت هم طراز مرحوم صاحب جواهر است.

فردا صبح که به درس مرحوم آقای حاج شیخ عبدالکریم حائری رفتم، ایشان بالای منبر فرمودند: آقای حاج شیخ ابراهیم صاحب زمانی از دنیا رفته است، قضی ما علیه و بقی ما علینا، همه با هم به تشییع جنازه ایشان می‌رویم. همه در تشییع جنازه آن بزرگوار شرکت کردیم و سرانجام در قبرستان حاج شیخ دفن گردید. اتّفاقاً یک هفته بعد هم مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری نیز از دنیا رحلت فرمودند.

نماز اوّل وقت

مرحوم حجّت الاسلام آقا سید عباس حسینی واعظ قمی فرمود: مشهد رفتم و خدمت مرحوم آقای حاج شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی رسیدم، به ایشان عرض کردم: برای عاقبت به خیری و روزی چه‌کاری باید کرد؟ فرمود: نماز اوّل وقت، نماز اوّل وقت، نماز اوّل وقت.

انتشارات کتاب جمکران کتاب «روزنه‌های از عالم غیب» نوشته حضرت آیت‌الله سید محسن خرازی را در 448 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به قیمت 30000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این کتاب به آدرس قم، خیابان معلم، مجتمع ناشران، طبقه اول، فروشگاه 131 مراجعه و یا با شماره تلفن: 37840844-025 تماس حاصل نمایند./925/ن602/ق

کتابی که نخواندنش شما را حسرت خواهد داد

ارسال نظرات