۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۶۵۵۲۲۴
از غیزانیه تا کوی علی آباد اهواز؛

مطالبه‌گران نابلد و تحصنی که به ثمر نشست

مطالبه‌گران نابلد و تحصنی که به ثمر نشست
مطالبه گری روحانیت برای پایان بخشی به مشکلات کوی علی آباد سبب رسیدگی سریع مسؤولان مربوطه برای پایان بخشی به معضلات چندین ساله آن شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مطالبه گری، خاسته همیشگی رهبر انقلاب از جوانان، دانشجویان و نیرو‌های انقلابی است. معظم له می‌گوید که یک جامعه و یک کشور و یک ملت بیدار از مسؤولانش باید عدالت، انصاف، خدمت، ارتباط صمیمى با مردم، دین، پایبندى به ارزش‌های دینى، پایبندى به شرع را مطالبه کند. «بیانات در دیدار رییس جمهور و اعضای هیأت دولت هشتم شهریورماه ۸۹»

متأسفانه در جامعه ایرانی به علت عدم آشنایی با چگونگی مطالبه و سوءاستفاده طرف‌های خارجی از هر گونه مطالبه مردم، شاهد هستیم که بسیاری از مطالبات نیمه کاره رها می‌شود؛ در این میان بسیاری از مطالبات به حق مردم با ورود مزدور‌ها و دل سپردگان غربی به انحراف کشانده شده و در بسیاری از موارد خسارت‌های جانی و مالی وارد می‌کند.

در استان خوزستان نیز به سان بسیاری از استان ها، شاهد مشکلات عدیده‌ای هستیم که مردم در ابرازشان و چگونگی مطالبه با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند، در بحث قطعی آب غیزانیه شاهد بودیم که پیرمرد عرب اهوازی بیان می‌کند ما وهابی نیستیم و تنها خواسته ما رسیدن آب به خانه‌ها و عدم تلف شدن دام‌ها است؛ در وهله اول چنین گفته‌ای چه بسا بسیاری از بییندگان کلیپ را تهییج و به عکس العمل در زمینه کم کاری مسؤولان مربوطه وا دارد، اما در واقع بیان عبارت «ما وهابی نیستیم» دوربین‌های جهانی را متوجه چنین مطالبه مسالمت آمیزی کرد تا آنجا که مواجب بگیران و وطن فروشان به سوءاستفاده از مطالبه به حقی کردند که مسؤولان و دولتمردان نسبت به قصورات کوتا شده، معترف و قول پایان معضل را داده بودند.

غرض از این نوشتار آن است که متولیان امر باید هنر مطالبه گری را به عموم مردم بیاموزند تا اولا مسؤولان بیش از بیش احساس تکلیف و وظیفه داشته باشند و ثانیا رسانه‌های معاند نتوانند، سوءاستفاده کرده و مطالبه گری‌ها را به اعتراضات و اغتشاشات بکشانند.

دقیقا چند روز پس از مطالبه گری گله مندانه اهالی غیزانیه شاهد گله مندی اهالی کوی علی آباد اهواز در زمینه عدم توجه و رسیدگی مسؤولان بودیم. اهالی کوی گرچه تجمعاتی داشتند، اما با حضور حجت الاسلام موسی پور، عضو شورای شهر اهواز در «۱۷ خردادماه» روند گلایه مندی‌ها و اعتراضات، شکل دیگری به خود گرفت.

حجت الاسلام جاسم موسی پور، عضو شورای شهر اهواز، برای آنکه صدای مظلومیت و در عین حال خواسته‌های به حق مردم علی آباد را به گوش مسؤولان استانی برساند، تصمیم به تحصن گرفت و عنوان داشت تا زمانی که مشکلات حل نشود دست از تحصن برنخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه کوی علی آباد در نزدیکی سه را فرودگاه قرار دارد، خاطرنشان کرد: کوی علی آباد مشکلات عدیده‌ای از جمله راه و آب آشامیدنی دارد، از ۲۴ ساعت تنها ۳ یا ۴ ساعت آب دارند، جاده مواصلاتی شان بسیار خطرناک و شاهد تصادفات بسیار است.

عضو شورای شهر اهواز با بیان اینکه در شورای شهر، صورت جلسه‌ای با مشارکت استانداری و شرکت نفت جهت پایان بخشی به مشکلات کوی علی آباد منعقد شده بود، ادامه داد: متأسفانه از سال ۹۶ هیچ گامی برداشته نشد بنابر دعوت امام جمعه مسجد صاحب الزمان کوی علی آباد در میان مردم منطقه حضور پیدا کردم و از آن‌ها خواستار شدم که با توجه به وضعیت کرونایی استان و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده مغرضان، مسأله از طریق شورای شهر پیگیری شود.

حجت الاسلام موسی پور بیان داشت: به نشانه اعتراض نسبت کوتاهی و مطالبه به حق خواسته‌های مردم علی آباد و پیگیری میدانی کار‌های صورت گرفته در حسینیه کوی، تحصن کردیم تا مسؤولان رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه در رسیدگی به کوی علی آباد نه تنها شهرداری بلکه همه نهاد‌ها و ارگان‌ها دخیل هستند، عنوان داشت: پس از تحصن، برخی مسؤولان حضور پیدا کردند، اما حضور امام جمعه اهواز، اطمینان خاطر و قوت قلبی به ساکنان در راستای تحقق خواسته های‌شان داد.

از سوی دیگر حجت الاسلام عبدالامیر عامری، امام جماعت مسجد صاحب الزمان کوی علی آباد با اشاره به اینکه ۷ تا ۸ هزار نفر در کوی زندگی و تنها دو کیلومتر با سه راه فرودگاه فاصله دارد، عنوان داشت: دور تا دور علی آباد، ۲۲ حلقه چاه نفت موجود است که یا لوله کشی شده و یا مورد برداشت قرار گرفتند در عین حال علی آباد یک منطقه محروم و فقیرنشین است.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان کوی علی آباد با اشاره به اینکه خیابان‌ها کوی پس از سال‌ها و با همیاری معتمدین سال گذشته آسفالت شد و جاده مواصلاتی آن با قدمتی ۴۰ ساله برای رسیدگی به چاه‌های نفت احداث گردید؛ از سال ۹۶ علی رغم معتمدان برای رسیدگی به جاده مواصلاتی، اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

حجت الاسلام عامری ادامه داد: یک دکل حفاری نفت در کنار میدان فوتبال پس از اتمام فعالیت‌ها در حال جمع آوری بود که مردم در جلوی دکل تحصن کرده و حدود یک هفته اجازه خروج آن را ندادند هر چند که با حضور استاندار و فرماندار، شهردار، نماینده مجلس و مسؤول شرکت نفت قول تعمیر جاده داده شد، اما پس از برداشتن دکل در اسفند ۹۶ تا سه ماه پس از آن کاری نکردند، اما در خردادماه مقداری از نخاله‌ها جمع و مصالح مورد نیاز ریخته شد، اما از آن زمان تا تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی با بیان اینکه بودجه تعمیر جاده کوی علی آباد بر عهده شرکت نفت و شهرداری اهواز است، اضافه کرد: مشکلات محل را همیشه به حجت الاسلام موسی پور می‌رساندیم، بودجه هم در نظر گرفته شده بود و مسؤولان هر روز وعده تعمیر می‌دادند، اما نتیجه‌ای حاصل نشد تا آنکه عضو شورای شهر اهواز در حسینیه انصارالولایه به همراه معتمدان تحصن کرد و اعلام داشت تا کاری صورت نگیرد دست از تحصن برنمی دارد.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان کوی علی آباد با اشاره به اینکه تحصن از ۱۰ صبح تا یک بامداد ادامه داشت، افزود: ماندن حاج آقا سبب شد تا مسؤولان مربوطه و حتی شورای شهری که تاکنون از منطقه بازدید نداشتند در اسرع وقت حضور پیدا کنند؛ ضمن اینکه حضور حجت الاسلام موسوی فرد، امام جمعه اهواز مایه دلگرمی و اطمینان خاطر ساکنان در رسیدگی به مشکلات شد.

حجت الاسلام عامری با اشاره به اینکه پس از تحصن شاهد رفت و آمد مسؤولان و رسیدگی به تعمیر جاده مواصلاتی بودیم، تصریح کرد: تا پایان پروژه پیگیر هستیم و اصلا قبول نداریم که پس از چند روز باز شاهد باشیم مسؤولان زیر وعده های‌شان بزنند، تنها کاری که در حال حاضر صورت می‌گیرد آن است که مسؤولان مربوطه روزانه در حال ریختن مصالح و برداشتن نخاله‌ها هستند.

وی با اشاره به معضل قطعی آب بیان داشت: از طرف سازمان آب و برق مأمورانی آمده و مقداری فشار آب را اضافه و دو مورد شکستگی لوله را برطرف کردند؛ البته این کار‌ها کافی نیست چراکه با توجه به عمر طولانی شبکه آبرسانی باید تعویض گردد.

امام جماعت مسجد کوی علی آباد بیان داشت: حجت الاسلام موسی پور به طور مداوم و به صورت میدانی پیگیر فعالیت‌های صورت گرفته هستند از حضورشان در پیگیری نیازمندی‌های چنین منطقه محرومی تقدیر و تشکر داریم.

به هرحال در این ماجرا شاهد مطالبه گری از مسؤولان در رسیدگی مشکلات مردمی در استان را از سوی روحانیت معزز و مکرم بودیم، اقدامی که قطعا جایگاه روحانیت را در نزد مردم بیش از بیش برجسته‌تر خواهد کرد. چنین مطالبه‌ای به دور از هیاهوی رسانه‌ای و بدون دادن کمترین فرصت به دشمنان و معاندان، ثمربخش شد./۹۴۵۶/پ200/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Iran, Islamic Republic of
۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
احسنت
0
0