۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۹
کد خبر: ۶۵۵۴۶۱
استاد پاکستانی جامعة المصطفی:

امام صادق فرهنگ عاشورا را بزرگترین دانشگاه برای احیا دین قرار داد

امام صادق فرهنگ عاشورا را بزرگترین دانشگاه برای احیا دین قرار داد
حجت الاسلام عابدی با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) برای احیای ارزش های دین تلاش می‌ کردند، گفت: امام صادق(ع) فرهنگ عاشورا را بزرگترین مکتب برای احیا دین و معارف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محمدیوسف عابدی در همایش بین المللی مجازی «نهضت حسینی در مکتب امام صادق» که در مؤسسه رواق تاریخ و اندیشه معاصر برگزار شد، با بیان این که حضرت امام صادق(ع) فرهنگ زیارت و فرهنگ عزارای زنده نمود، اظهار داشت: ایشان بالاترین عبادت و بالاترین بندگی را زیارت امام حسین(ع) و عزاداری برای ایشان قراردادند.

استاد جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: امام صادق(ع) در زمان خود نه تنها عزاداری را فرهنگ زیارت تقویت نمود، بلکه بقا اسلام و معارف دینی را به اقامه مجالس و زیارت امام حسین قرار دادند، به همین خاطر به مردم تاکید می‌ کردند همیشه مجالس امام حسین(ع) را برگزار کنند و از طریق مجالس معارف و جایگاه اهل بیت(ع) را بیان کنند.

وی یادآور شد: امام صادق(ع) روزی از فضیل بن یسار سوال نمودند ای فضیل آیا مجالس امام حسین را برگزار می‌ کنید؟ و معارف اهل بیت را در این مجالس بیان می‌ کنید؟ جناب فضیل جواب دادند بله یابن رسول الله، امام صادق(ع) فرمودند ای فضیل من این مجالس را دوست دارم و رحمت خداوند برای کسانی هست که معارف مارا احیا میکنند و مجالس جد بزرگوار من ، حسین ع را برگزار میکنند.

حجت الاسلام عابدی با اشاره به در روایت دیگری از امام صادق(ع) یادآور شد: ایشان فرمودند: همیشه در یاد امام حسین باشید و مکتب امام حسین(ع) را احیا کنید؛ هر زمان آب می‌ نوشید، تشنگی امام حسین(ع) را یاد کنید و در یاد غربت امام حسین(ع) باشید و اهداف قیام ایشان را زنده کنید.

وی با تأکید بر این که در فضیلت زیارت امام حسین(ع) بیشترین روایات و بالاترین تاکید و سفارشات از جانب امام صادق(ع) وارد شده است، خاطرنشان ساخت: امام صادق(ع) تاکید فرموده اند که مردم باید همیشه فرهنگ زیارت را احیا کنند و از هر فرصتی برای این زیارت با عظمت استفاده کنند.

این استاد جامعه المصطفی اهل پاکستان اضافه کرد: امام صادق(ع) برای اصحاب خود و مومنین فضیلت زیارت را بیان می‌ کردند و به رفتن به زیارت تاکید می‌ کردند ومی فرمودند: «روز قیامت بالاترین مقام و منزلت برای زائرین امام حسین(ع) است و روز قیامت از عرش الهی صدا می آید کجا هستند زائرین امام حسین؟ و زائرین امام حسین با این ندا، چهره هایشان مانند ماه می درخشد و در درگاه الهی حضور پیدا میکنند، از سوی خداوند ندا میرسد ای زائرین امام حسین شما بالاترین مقام را دارید مانند امام حسین گناهکاران را شفاعت کنید و همراه خود به بهشت ببرید».

وی در پایان با اشاره به این که همه ائمه اطهار(ع) برای احیای ارزش های دین تلاش می‌ کردند، گفت: حضرت امام صادق(ع) فرهنگ عزاداری و فرهنگ عاشورا را بزرگترین مکتب و دانشگاه برای احیا دین و معارف الهی قرار داد.

محمد قمین
ارسال نظرات