۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۴
کد خبر: ۶۵۵۴۵۷
اندیشمند شیعه اهل آمریکا:

علمای اسلام مسیر امام صادق را در تبیین ارزش‌های مکتب حسینی ادامه دهند

علمای اسلام مسیر امام صادق را در تبیین ارزش‌های مکتب حسینی ادامه دهند
حجت الاسلام مکی با بیان این که قیام عاشورا و نهضت امام حسین (ع) مقدمه ظهور امام زمان (عج) است، گفت: علمای اسلام مسیر امام صادق (ع) را در احیای مکتب حسینی ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسین مکی در همایش بین المللی مجازی «نهضت حسینی در مکتب امام صادق» که در مؤسسه رواق تاریخ و اندیشه معاصر برگزار شد، با بیان این که مهمترین هدف خلقت تقرب انسان به خدا است، اظهار داشت: همه ما باید برای این تقرب مسیری را طی بکنیم و به کلام اهل بیت(ع) در این باره مراجعه کنیم.

این اندیشمند اهل آمریکا افزود: امام صادق(ع) نزدیک ترین مسیر یعنی مسیر امام حسین(ع) را معرفی کرده و آن را بهترین راه برای تقرب به امام حسین(ع) دانستند که این مسأله از کلام و سیره ایشان به دست می‌ آید.

وی با تأکید بر این که باید مسیر امام حسین(ع) را ادامه بدهیم، گفت: اگر می‌ خواهیم زمینه را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنیم باید مکتب حسینی را احیا کنیم چراکه انتها و بروز و ظهور نهایی مکتب امام حسین(ع) در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

مکی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: کسانی که مقام رهبری جامعه را دارند و علمای اسلام در این بین نقش بزرگی دارند که باید مسیر امام صادق(ع) را در تبیین، ارزش های نهضت حسینی ادامه بدهند.

محمد قمین
ارسال نظرات