۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۸
کد خبر: ۶۵۵۴۵۳
رییس دانشگاه امام صادق:

حوزه و دانشگاه باید نبض تفکر جامعه را به دست بگیرند

حوزه و دانشگاه باید نبض تفکر جامعه را به دست بگیرند
حجت الاسلام سعدی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید نبض تفکر جامعه را به دست بگیرند، گفت: تکیه بر جوانان راه برون رفت از مشکلات و سرآغاز ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی رییس دانشگاه امام صادق(ع)، هم‌زمان با شب شهادت رییس مذهب جعفری امام صادق(ع) در همین دانشگاه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام صادق(ع) در سال 183 هجری متولد و در سن 65 سالگی به شهادت رسیدند.

وی افزود: امام صادق(ع) در دوران امامت خودشان دو دوره مشخص و متفاوتی را در زمان بنی‌امیه و بنی العباس تجربه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی به نابسامانی‌های اجتماعی جهان اسلام در دوران امامت امام صادق(ع) اشاره و ابراز کرد: خلفای جور در آن دوران با سوارشدن بر موج تحولات و نابسامانی‌های سیاسی اقدام به فریب دادن مردم می‌کردند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) جریان و زمان‌شناسی را از شاخصه‌های مهم سیره امام صادق(ع) بیان کرد و گفت: ایشان عالم به جریانات زمان بودند برای همین توانستند فضای فکری و علمی را ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه مدیریت تحول و جنبش نرم‌افزاری دو مؤلفه مهم دانشگاه امام صادق(ع) بود، اظهار داشت: حضرت با مدیریت تحول در تفکر و اندیشه اجتماعی جوانان مستعد و متفکر را با تأسیس دانشگاه جذب و قریب به 4 هزار شاگرد تربیت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی ادامه داد: سرسلسله جنبان نهضت و جنبش تولید علم در دنیای اسلام که مبدأ تمدن اسلامی شد امام صادق(ع) و امام باقر(ع) بودند؛ ایشان با برگزاری کرسی آزاداندیشی شاگردان را وارد مناظره می‌کردند تا به شبهات و خرافات پاسخ دهند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) اضافه کرد: از جمله شاگردان تربیت‌شده در مکتب حضرت، ابان بن تغلب است که یک‌تنه سی هزار حدیث نقل می‌کند و می‌تواند احادیث باطل هریره را تشخیص و آشکار سازد.

وی افزود: شاگردان مکتب امام صادق(ع) عناصری بودند که توانستند تحول‌آفرینی کنند و بر تحول مدیریت داشته باشند؛ حوزه‌ها و دانشگاه‌ها باید نبض تفکر جامعه را به دست بگیرند و بتوانند مدیریت تحول داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعدی ادامه داد: دانشگاه و حوزه انقلابی آن حوزه و دانشگاهی است که نبض جامعه را در دست داشته باشد و جلوتر از جامعه حرکت کند؛ در گام دوم انقلاب تکیه‌بر جوانان لازم و ضروری است زیرا جوانان تحول‌آفرین هستند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) در پایان خاطرنشان کرد: برای برون‌رفت از مشکلات و بازتولید تمدن نوین اسلامی راهی نیست جز تکیه‌بر جوانان همان راهبردی که امام صادق(ع) ارائه می‌دهند؛ بنابراین باید به جوانان فرهیخته و انقلابی اعتماد شود./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات