۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۶۵۵۳۶۴
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

دام‌های ابلیس در فضای مجازی قتلگاه جوانان است

دام‌های ابلیس در فضای مجازی قتلگاه جوانان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه فضای مجازی قتلگاه جوانان است، گفت: ابلیس دام‌های فراوانی در فضای مجازی برای منحرف ساختن جوانان گسترانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه، بامداد امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در هیأت رزمندگان غرب تهران برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: انسان برای رسیدن به رشد و کمال باید برخی بایدها و نبایدها را رعایت کند.

وی افزود: برای اینکه انسان در مسیر سلوک الی الله به حیات طیبه برسد شناخت این بایدها و نبایدها لازم و ضروری است؛ این شناخت با رجوع به آیات و روایات محقق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه انسان باید دشمن ‌شناس باشد، ابراز کرد: ابلیس آشکارترین و سرسخت‌ترین دشمن انسان است از این‌رو آدمی باید اهداف و حربه‌های او را بشناسد. غفلت زدگی دام ابلیس است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه شیطان از هر جهت به انسان حمله می‌کند، اظهار داشت: از شاخصه‌های مؤمن آن است که هرگز در مجلس گناه حاضر نمی‌شود و اگر گناهی را مشاهده کند از آن مجلس خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه ابلیس آخرت را کوچک و بی‌مقدار جلوه می‌دهد تا انسان را از وادی بندگی خارج کند، عنوان کرد: ابلیس برای آنکه انسان‌ها را منحرف کند آنان را به مال‌اندوزی دعوت و از صدقه دادن نهی می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی ادامه داد: امروز برخی مجرمان اقتصادی که اهل رشوه گرفتن و اختلاس بودند با وقاحت تمام پشت تریبون دادگاه خود را بی‌گناه می‌دانند.

استاد حوزه علمیه القاء شبهه را یکی دیگر از حربه‌های شیطان برشمرد و گفت: کسانی که بر اساس شبهات عمل می‌کنند افرادی هستند که به فرمایش اهل‌بیت(ع) عمل نمی‌کنند؛ برای دور شدن از شبهات رجوع به عالمان دین ضروری است.

وی با استناد به روایات، عنوان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند: شیطان در دنیا دام‌های متعددی گسترانده است تا سرمایه‌های انسان را به غارت ببرد؛ از این‌رو اگر از یک دام رها شدیم نباید تصور کنیم دیگر گرفتار دام ابلیس نمی‌شویم.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی به آسیب‌های فضای مجازی اشاره و خاطرنشان کرد: امروز ابلیس دام‌های زیادی در فضای مجازی گسترانده و آن را به قتلگاه جوانان تبدیل کرده است برای همین می‌طلبد افراد مؤثر در این فضا حاضر شوند و جوانان مراقب خود باشند.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: محبت اهل‌بیت(ع) بالاترین ثروت انسان است و ابلیس می‌خواهد این سرمایه را از او بگیرد؛ اقامه نماز اول وقت، توجه به قیامت، انجام واجبات و ترک محرمات و غیره از ویژگی‌های مهم محبان اهل‌بیت(ع) است./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات