۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۵۳۲۴۸
حجت الاسلام والمسلمین مومنی مطرح کرد؛

غفلت از قرآن کریم؛ ریشه افسردگی و نگرانی‌ها

غفلت از قرآن کریم؛ ریشه افسردگی و نگرانی‌ها
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان با تمسک به قرآن و عترت به آرامش می‌رسد، گفت: ریشه اضطراب، افسردگی و نگرانی غفلت از قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه، سه‌شنبه ‌شب در مراسمی که به‌صورت مجازی در مهدیه تهران برگزار شد، گفت: ریشه همه مشکلات و آسیب‌های فردی و اجتماعی ناشی از غفلت و بی‌توجهی به آثار قرآن کریم، روایات و سنت ائمه اطهار(ع) است.

وی افزود: اگر انسان در زندگی فردی و اجتماعی بر اساس آیات و روایات عمل کند با مشکلاتی چون افسردی و اضطراب روبرو نمی‌شود؛ نتیجه بی‌توجهی به قرآن کریم تشویش و اضطراب درونی است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با استناد به روایات، ابراز کرد: طبق صریح روایات؛ انس با قرآن کریم دلهره و نگرانی را از آدمی دور می‌کند، انسان قرآنی هرگز در مواجهه با مشکلات و بحران‌ها گرفتار اضطراب و دلهره نمی‌شود حتی اگر کسی را در دنیا نداشته باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه معرفت الله سبب رفع اضطراب و نگرانی است، اظهار داشت: آینده‌نگری موجب پیشرفت انسان می‌شود درحالی‌که آینده‌نگرانی سبب توقف آدمی شده و او را از پیشرفت باز می‌دارد؛ انسان الهی به‌واسطه معرفتی که به خداوند دارد هرگز گرفتار آینده‌نگرانی نمی‌شود.

وی افزود: انسان اگر اهل بندگی خداوند متعال باشد نگرانی آینده برایش بی‌معنا خواهد بود زیرا خداوند را روزی‌رسان و حلال تمام مشکلات می‌داند برای همین همواره عبد معبود است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی شناخت پیامبر اکرم(ص) را لازم و ضروری دانست و گفت: انسان به هر میزان به دستورات پیامبر اکرم(ص) عمل کند به همان مقدار طاعت الهی را به‌جای آورده است. معرفت به دستورات حضرت آرامش و امنیت را در وجود انسان ساکن می‌کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه انسان باید نسبت به اهل‌بیت(ع) معرفت داشته باشد، گفت: انسان اگر امور خود را به امام معصوم واگذار کند گرفتار یاس و ناامیدی نمی‌شود./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات