۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۶۵۵۴۸۴
حجت الاسلام حسینی قمی:

شرایط اقتصادی کشور می‌طلبد مردم به داد یکدیگر برسند

شرایط اقتصادی کشور می‌طلبد مردم به داد یکدیگر برسند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انفاق و سخاوت را سیره عملی معصومین دانست و گفت: شرایط اقتصادی کشور می‌طلبد مردم به داد یکدیگر برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی استاد حوزه علمیه، امروز عصر به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) خلفای جور خودشان را جانشین حضرت می‌دانستند.

وی با بیان اینکه خلفای غاصب بسیاری از محرمات از جمله شرب خمر را حلال اعلان کرده بودند، ادامه داد: آیا کسانی که حرام الهی را حلال اعلام می‌کنند می‌توانند مصداق اولی الامر باشند؟ طبق صریح روایات؛ اگر کسی دائم در عبادت باشد و در بستر قربانی شود چنانچه ولایت اهل‌بیت(ع) را نداشته باشد هیچ عملی از او پذیرفته‌ نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در شرح حدیثی، ابراز کرد: امام صادق(ع) فرمودند حرمت مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است، حال با توجه به این حدیث اگر مؤمن این‌ همه مقام و منزلت دارد، ولی الهی چه جایگاهی نزد پروردگار خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کمال حج به لقاء امام است، اظهار داشت: خداوند متعال ایمان، توبه و عمل صالح انسان را به‌شرط پذیرش ولایت اهل‌بیت(ع) می‌پذیرد. اگر انسان با هدایت ولایت الهی مسیر حق را طی کند به بالاترین مقام و منزلت نائل می‌شود.

وی با طرح این پرسش که آیا ولایت اهل‌بیت(ع) برای عاقبت‌به‌خیری انسان کافی است و نیازی به انجام عمل صالح نیست؟ پاسخ داد: کنار اعتقاد عمل قرار دارد و امام صادق(ع) بالاترین عمل را در این مسیر داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه مؤمن حق بزرگی بر مؤمن دارد، گفت: روایت است اگر برادر مؤمنی گرفتار شد و یا مشکل اقتصادی پیدا کرد مؤمنان با احسان اموالشان به یاری و رفع مشکل او اقدام کنند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام صادق(ع) می‌فرمایند حق برادر مؤمن آن است که اگر مشکل اقتصادی پیدا کرد نیمی از مال خود را به او بدهی؛ امروز عده‌ای از مؤمنان و هم‌وطنان عزیز با گرفتاری‌های سنگین مالی دست‌ و پنجه نرم می‌کنند لازم است صاحب‌خانه‌ها به داد برادران مستأجر خود برسند.

وی با تذکر نسبت به اینکه عمر دنیوی انسان محدود و مال آدمی نابود شدنی است، گفت: انسان اگر اهل انفاق مال باشد خداوند در قیامت آن را جبران می‌کند. ائمه اطهار(ع) همیشه مردم را به انفاق و احسان مال تشویق می‌کردند و خودشان در خط مقدم این عمل خیر بودند و در حد ضرورت از مواهب دنیا استفاده می‌کردند./813/پ202/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات