۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۵۵۴۸۸
امام جمعه موقت اصفهان:

روحانیون مجلس یک فراکسیون با رویکرد فقهی تشکیل دهند

روحانیون مجلس یک فراکسیون با رویکرد فقهی تشکیل دهند
حجت الاسلام رهبر با اشاره به کم توجهی دستگاه‌های مختلف به مبانی فرهنگ اسلام، گفت: روحانیون مجلس یک فراکسیون کاربردی با رویکرد فقهی تشکیل دهند.

حجت الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه مطالبه و دغدغه بزرگان و مسؤولانی نظیر حجت الاسلام قمی رییس سازمان تبلیغات کشور پیرامون مسأله فرهنگ بسیار به‌جا است، گفت: در گذشته که بنده هم در مجلس شورای اسلامی بودم یکی از مسائل مهمی که مجلس به آن توجه داشت موضوع دیدار با مراجع معظم تقلید و علما بود تا مجلس از دیدگاه ایشان  رهنمودهای‌شان استفاده ببرد و آنها را به کار ببندد.

وی در ادامه افزود: امروز کشور با چالش‌های فرهنگی مختلفی مواجه است، باید بدانیم ما برای اسلام و احیای اسلام ناب انقلاب کردیم، نباید شرایط به سمتی برود که دستورات و قوانین اسلامی را فراموش کنیم. اینکه شاهد هستیم یک مسؤول قضایی نظیر اکبر طبری چنین مفاسد بزرگی را رقم زده است حاصل بی توجهی به مبانی دین مبین اسلام و آرمان های انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه رویکرد دینی و توجه به مبانی اسلامی در میان دستگاه‌های مدیریتی و تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور تضعیف شده است، اظهار کرد: عدم توجه به فرهنگ اسلامی تضعیف دیگر عرصه‌ها را به دنبال دارد.

                                                                                                                

تشکیل فراکسیون با رویکرد فقهی توسط روحانیون مجلس

حجت الاسلام رهبر با اشاره به حضور بیش از 30 روحانی در مجلس یازدهم، تصریح کرد: لازم است روحانیون حاضر در مجلس شورای اسلامی یک فراکسیون قوی و کاربردی تشکیل دهند، کاربرد این فراکسیون باید یک مجمع علمی و فقهی برای بررسی چالش‌ها و مشکلات فرهنگی و دینی جامعه باشد و خروجی آن هم باید راهبرد و راهکار برای حل مشکلات فرهنگی و تقویت معنویت جامعه باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه نمایندگان مجلس به مسأله فرهنگ کم توجه باشند تبعات مختلفی را برای کشور به دنبال خواهد داشت، مشکلاتی نظیر گرانی، اختلاس، سوء استفاده از پست و مقام و مسائلی از این دست حاصل ضعف‌های فکری و فرهنگی است که نیازمند بررسی و بحث از سوی نمایندگان مجلس و ارائه راهکارهای قانونی و اجرایی در این خصوص است.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر ضرورت اهتمام تمام دستگاه‌ها و نهادها به تقویت مبانی فرهنگی کشور، تصریح کرد: همه مسؤولان باید نسبت به اقدامات و فعالیت‌های خود و تناسب آن با فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی پاسخگو باشند و یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی نظارت بر این مسأله است.

 

بی‌توجهی به قرآن و نهج البلاغه در دستگاه‌های مختلف

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی باید یکی از مراکزی باشد که راهکارهای دقیق و عملیاتی در خصوص مباحث فرهنگی کشور ارائه می‌دهد و لازم است همکاری و همراهی مطلوبی میان دستگاه‌های فرهنگی با محوریت مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد.

حجت الاسلام رهبر توجه به نهج البلاغه و حکمت‌های نهج البلاغه را یکی از راهبردهای فرهنگی دانست و اظهار کرد: ترویج مبانی و فرهنگ نهج البلاغه گره گشای بسیاری از مشکلات می‌تواند باشد، متأُسفانه امروز شاهد جای خالی قرآن کریم و نهج البلاغه در مراکز و نهادهای مختلف و مهم کشور هستیم و لازم است که یک هم افزایی میان حوزه های علمیه، سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و مجلس شورای اسلامی در این خصوص صورت بگیرد./1304/ت210/ف

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات