۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۵۵۵۰۳
معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان:

شورای عالی حوزه به مدیریت استان ها اختیارات لازم را بدهد

شورای عالی حوزه به مدیریت استان ها اختیارات لازم را بدهد
حجت الاسلام موسوی زاده گفت: از شورای هشتم عالی حوزه علمیه انتظار می‌رود در راستای فرمایشات رهبری حرکت و به مرکز مدیریت حوزه علمیه کشوری و استانی اختیار بدهد.
حجت الاسلام سید جعفرموسوی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهارداشت: شورای عالی به عنوان عالی‌ترین نهاد تصمیم گیری و نظارت بر حوزه‌های علمیه کشور، نقش بسیار مهم و اساسی در تحول حوزه علمیه دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان عنوان داشت: با توجه به فرمایش رهبر انقلاب نسبت به تحول در حوزه علمیه، گام‌های بسیار خوبی در شورای عالی هفتم حوزه برداشته شد و با انتخاب آیت الله اعرافی شاهد شکل گیری تحول هستیم، اما نیاز به زمان بیشتر برای مشاهده تحول و تحقق همه برنامه ریزی‌های صورت گرفته هستیم.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته شاهد نوشته شدن چشم انداز و برنامه ریزی‌های متعدد بودیم، خاطرنشان کرد: از شورای هشتم عالی حوزه علمیه انتظار می‌رود در راستای فرمایشات و سیاست‌های رهبری حرکت کند و به مرکز مدیریت حوزه علمیه کشوری و استانی اختیار بدهد و به شرایط و مقتضیات شان توجه کند.

حجت الاسلام موسوی زاده با قدردانی از آمایش سرزمینی صورت گرفته از سوی آیت الله اعرافی بیان داشت: تصمیم‌های اتخاذ شده شورای عالی حوزه باید بگونه‌ای باشد که مطابق با صحنه‌های واقعی شود، امروز طلاب ما در خصوص کارویژه‌ها و چشم انداز ۱۴۱۴ بسیار مؤثر خواهند بود.

وی گفت: شورای عالی حوزه اباید ز آیت الله اعرافی بهره‌مند شود و در عین حال به وی اختیارات بدهد تا آسیب‌های موجود در حوزه علمیه را به فرصت تبدیل کند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان عنوان داشت: شورای عالی حوزه باید بگونه‌ای برنامه ریزی کند تا منویات رهبری که از سال ۷۸ تاکنونمطالبه کرده اند محقق شوند. /۹۴۵۶/ت310/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات