۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۴۹۲۳۹
کرونا از تهدید تا فرصت؛

کرونا، اقتدار فرهنگی ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد

کرونا، اقتدار فرهنگی ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد
حجت الاسلام قاضی با اشاره به اینکه ماسک دزدی سوغات فرهنگ غرب است، گفت: اصحاب رسانه و هنرمندان جلوه‌های ایثار و گذشت ملت ایران در مقابله با کرونا را به جهانیان منعکس کنند.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، خاطرنشان کرد: بحران و تهدید‌های کرونا گرچه آسیب‌هایی به کشور وارد کرد، اما به علت باور‌ها و فرهنگ دینی حاکم به یک فرصت تبدیل شد، به عبارتی دیگر توصیه‌های رهبرانقلاب مبنی بر نگاه مسؤولان به توان داخلی را هم اکنون در مقابله و کارآمدی توان داخلی و کادر درمانی با کرونا در مقایسه با کشور‌های مدعی مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه دزفول با اشاره به اینکه محصول فرهنگ و اعتقادات غربی(ماسک دزدی و بی تفاوتی به سالخوردگان) علی رغم پیشرفت‌های مادی در مقایسه با فرهنگ اسلامی به خوبی در بحران کرونا نشان داده شد، اظهار داشت: کرونا بهترین فرصت برای معرفی فرهنگ اسلامی به ویژه مواسات همدلانه که ریشه در آموزه‌های اهل بیتی دارد برای جهانیان است.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی به خوبی اتحاد، همبستگی و انسجام را نشان داد، تصریح کرد: اتحاد و همبستگی کنونی در مقابله با کرونا از دوران جنگ تحمیلی برجسته‌تر شده است، گروه‌های جهادی، طلاب، دانشجویان، خیران، نیرو‌های مسلح و بسیج وارد میدان مقابله شده و همگان «شعار ما» را به جای «شعر من» در چنین رویارویی انتخاب کردند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: در بحران کرونا، فرصتی پیش آمد تا مردم، دستگاه ها، نیرو‌های مسلح، بسیج و سایر اقشار پای کار بیایند، برخی خانه‌ها به کارگاه‌های دوخت ماسک تولید شد، دستگاه‌های اجرایی تجهیزات ماسک سازی بسیاری راه اندازی کردند، تولید ماسک در کشور به ۴ برابر افزایش پیدا می‌کند، نقاهتگاه‌هایی با چند هزار تختخواب راه اندازی می‌شود، چنین صحنه‌های زیبایی به جهانیان نشان داده شود.

وی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر در بحران کرونا، به سالخوردگان خدمات درمانی ارائه نکردند، تصریح کرد: به خاطر ترس از قحطی کرونایی، غارت فروشگاه‌ها و خرید سلاح برای تأمین امنیت در دنیای به ظاهر متمدن غرب صورت می‌گیرد، در ایران اسلامی، مردم بدون هرگونه اضطراب در امنیت کامل به سر می‌برند و به آسیب دیدگان از کرونا کمک‌های بسیاری کردند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه اصحاب رسانه و هنرمندان جلوه‌های ایثار و گذشت ملت ایران را که برگرفته از مکتب اولاد علی (ع) است، به جهانیان منعکس کنند، اضافه کرد: فرصت‌های فرهنگی بسیاری در نتیجه شیوع کرونا در کشور مشاهده شد، اقتدار فرهنگی یکی از عرصه‌های اقتدارآفرین است، با شیوع کرونا علی رغم تحریم ها، اما هیچگونه کمبودی مشاهده نمی‌شود حال آنکه در غرب فریاد‌ها نسبت به کاستی‌ها بلند شده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خوزستان در رابطه با وظایف طلاب و حوزه‌های علمیه در شرایط کنونی گفت: روح دعا، توسل و معنویت با توجه به در پیش بودن ماه رمضان حاصل خواهد شد؛ از این رو با توجه به عدم برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان، طلاب و حوزه‌ها برای پیاده سازی دعاخوانی و معنویت لازمه چنین ماهی در خانه‌ها تلاش بکنند./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات