۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۵۵۵۱۴
در پیامی خطاب به آیت الله مرتضوی شاهرودی؛

آیت الله صافی گلپایگانی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین آموزگار را تسلیت گفت

آیت الله صافی گلپایگانی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین آموزگار را تسلیت گفت
حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی درگذشت حجت الاسلام والمسلمین آموزگار، داماد آیت الله مرتضوی شاهرودی را به وی تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در پیامی خطاب به آیت الله سید حسن مرتضوی شاهرودی در گذشت داماد ارشد وی را تسلیت گفته و از خداوند برای بازماندگان صبرو اجر مسئلت کرد.

در این پیام آمده است:

حضرت آیت الله آقای مرتضوی دامت برکاته

رحلت عالم ربانی جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محی الدین آوزگار رحمت الله علیه را خدمت حضرتعالی و بازماندگان محترم تسلیت عرض می کنم.

رحمت و غفران الهی و صبر جمیل و اجر جزیل برای بستگان مکرم از خداوند متعال مسئلت دارم.

قم مقدسه

لطف الله صافی

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین شیخ محی الدین آموزگار سحرگاه روز گذشته در سن 76 سالگی بر اثر عارضه ریوی در بیمارستان بقیه الله تهران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

وی متولد سال 1323 شمسی و از شاگردان و ملازمان شهید سید محمد باقر صدر بود که حدود 13 سال با وی همراهی داشت و علقه و پیوند میان شاگرد و استاد چنان که از ادبیات نامه های ارسالی به یکدیگر بر می آید همچون رابطه پدر و فرزندی بوده است.

مرحوم آموزگار در عراق به زبان عربی و فارسی به روشنگری و تبلیغ معارف دین مشغول بوده که دو بار توسط رژیم صدام دستگیر و تبعید می شود و پس از انقلاب نیز در کسوت قضاوت همراهی با نظام جمهوری اسلامی را در پرونده خود درج کرد.

مراسم تشییع وی عصر امروز در قم برگزار و پیکر وی در بهشت معصومه دفن خواهد شد و شب هنگام  نیز مراسم یادبود وی در مسجد امام رضا علیه السلام در گذرخان(خیابان چهارمردان) برگزار می شود./933/پ203/ق

جواد رستمی
ارسال نظرات