۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۶۵۵۵۳۲
عضو شورای عالی حوزه علمیه خوزستان:

عدالت با تحول‌خواهی محقق می‌شود

عدالت با تحول‌خواهی محقق می‌شود
حجت الاسلام قاضی با بیان اینکه عدالت بدون تحول امکان پذیر نیست، گفت: تحول خواهی جهانی شده است تا آنجا که تحول یکی از زمینه‌های ظهور حضرت حجت (ع) قلمداد می‌شود.
حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تحول گرایی امام در جهان پیرامونی اظهار داشت: رهبر انقلاب در تبیین شخصیت امام راحل نگاه ویژه‌ای دارد و در زمینه تحول گرایی و تحول پذیری امام نکات ارزنده‌ای بیان می‌کنند.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه انسان تحول گرا باید تحول پذیر باشد، عنوان داشت: تحول گرایی و تحول پذیری یکی از اساسی‌ترین مقوله‌های دعوت انبیاء است، هدایت انسان‌ها به سوی رشد و تعالی الهی با بهره مندی از تحول صورت می‌گیرد، تحول انسان‌ها برای پیشرفت و تعالی روح بسیار ضروری است.

امام راحل با مقوله تحول و تحول خواهی، انقلاب اسلامی را آغاز کرد

عضو شواری حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه چه بسا تبارک الله گفتن خداوند به خود در زمان خلقت انسان به استعداد تحول پذیری و تحول گرایی انسان بازمی گردد، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در زمینه تحول گرایی و تحول پذیری باب جدیدی در مباحث سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باز نمود، مبحث تحول دایره وسیعی دارد و امام راحل از سال ۴۲ فریاد تحول خواهی را سر داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با اشاره به اینکه رژیم طاغوت، قدرت تحول و حرکت رو به جلو را از مردم گرفته بود، ادامه داد: در دوران پهلوی، حاکمیت خمودگی و رخوت در برابر تحول بر کشور بود، تحول سرچشمه حرکت است و امام راحل با مقوله تحول و تحول خواهی، انقلاب اسلامی را آغاز کرد.

عدالت بدون تحول امکان پذیر نیست

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به سیر تحول و هدف‌گذاری انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: پایه گذاری انقلاب اسلامی، تشکیل حکومت اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی اهداف پیش رو هستند که تنها با انگیزه تحول محقق می‌شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در همه ابعاد و زوایا بدون تحول، تحقق پیدا نخواهد کرد، افزود: چه کسی تصور می‌کرد که در آمریکا شاهد اعتراضات مردمی و سر دادن شعار عدالتخواهی باشیم، عدالت بدون تحول امکان پذیر نیست، تحول خواهی و تحول پذیری جهانی شده است تا آنجا که تحول یکی از زمینه‌های ظهور حضرت حجت (ع) قلمداد می‌شود.

تحول، تنها راه پایان بخشی به ظلم است

امام جمعه دزفول با اشاره به شکسته شدن مجسمه‌های نماد لیبرالیسم و سرمایه گذاری در غرب بیان داشت: بشریت به سوی تحول پیش می‌رود، برخی افراد در برابر ظلم و تبعیض و بی عدالتی تسلیم هستند؛ راه پایان بخشی به چنین معضلی تحول است.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با بیان اینکه هرگونه تحول به سود جبهه حق است، عنوان داشت: در تحول امروزی که آمریکا را در نوردیده، خون شهید سردار سلیمانی سهم عمده‌ای دارد، جهانیان متوجه شدند که عدالتخواهی و عدالت طلبی تنها راه نجات است.

عضو شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه تظاهرات میلیونی در آمریکا و سر دادن شعار عدالتخواهی در حقیقت یک انقلاب است، گفت: در صورتی که تحولات مدیریت نشوند به مسیر انحراف کشیده می‌شوند، با تحول صحیح به اهداف و آرمان‌های بزرگ دست پیدا می‌کنیم./۹۴۵۶/ت310/ف
حاتم شرفی
ارسال نظرات