۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۵۵۵۵۹
حجت الاسلام طبرسی:

مشکلات اقتصادی سبب غفلت از مسائل دینی و فرهنگی نشود

مشکلات اقتصادی سبب غفلت از مسائل دینی و فرهنگی نشود
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به عدم توجه به مسائل دینی و فرهنگی به بهانه مشکلات اقتصادی گفت: باید ابن مباحث نیز همچون مسائل اقتصادی مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.
حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، تبلیغ دین را از جمله مهم‌ترین رسالت روحانیت دانست و گفت: رشد و گسترش معارف الهی در جامعه، مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های خاموش روحانیت است.
 
وی با بیان این که حفظ و تقویت دین و ارزش‌های الهی را دغدغه تاریخی روحانیت برشمرد و افزود: اگر تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های علمای دین نبود امروز جامعه اسلامی در جایگاه فعلی قرار نداشت.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دین و معارف اهل بیت (ع) با مجاهدت‌های روحانیت و علمای دین حفظ ماند، تصریح کرد: این قشر اثرگذار جامعه اسلامی برای حفظ معارف دینی از همه داشته‌های خود نیز عبور کردند.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که رسالت مهم تبلیغ و ترویج دین در دوران غیبت بر عهده روحانیت است، خاطرنشان کرد: در طول چهل سال اخیر نیز رشد و تعالی دینی و معنوی در نظام اسلامی را مرهون همین تلاش‌های شبانه روزی روحانیت هستیم.
 
حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که تلاش‌ها و مجاهدت‌های روحانیت در طول تاریخ بدون کوچکترین چشم داشت مالی صورت گرفته است، تصریح کرد: روحانیت بسیاری از مشکلات و سختی‌ها را تنها با هدف حفظ و تقویت دین تحمل کرده است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این قشر اثرگذار جامعه اسلامی در طول تاریخ همواره مورد هجمه‌های دشمنان اسلام قرار گرفته است، بیان داشت: این هجمه‌ها و دشمنی‌ها هیچ گاه نتوانسته مانع حرکت عظیم روحانیت در رشد دینی جامعه شود.
 
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، مردمی بودن را یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های روحانیت اصیل برشمرد و افزود: روحانیت در کنار مردم خالق حرکت‌ها و جنبش‌های عظیمی بر علیه طاغوت و ظلم بوده است.
 
حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که تبلیغ دین تنها مربوط دیروز و امروز نیست و همواره باید با قدرت و جدیت هر چه بیشتر ادامه پیدا کند، گفت: کمرنگ شدن این مسأله مهم به هر بهانه ای، می‌تواند ضربه‌های جبران ناپذیری را برای جامعه اسلامی در پی داشته باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با گلایه از کم توجهی به مسائل دینی و فرهنگی در جامعه طی سال‌های اخیر، افزود: عدم توجه مناسب به این بخش به بهانه مشکلات اقتصادی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست، چون مباحث دینی و فرهنگی نیز باید همچون مسائل اقتصادی مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد./950/ت310/ف
ارسال نظرات