۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۶۵۵۵۶۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم مطرح کرد؛

آشفتگی فرهنگ؛ محصول نگاه ابزاری‌ دولت‌ها

آشفتگی فرهنگ؛ محصول نگاه ابزاری‌ دولت‌ها
حجت الاسلام عزت زمانی با انتقاد از رویکرد دولت‌ها نسبت به مقوله فرهنگ، گفت: متاسفانه دولت‌های مختلف مقوله فرهنگ را ابرازی برای رسیدن به مقاصد خود قرار داده اند.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در آستانه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با بیان اینکه که تحول در فعالیت های فرهنگی لزوما به معنای افزایش اقدامات فرهنگی نیست، گفت: تحول فرهنگی به معنای تغییر دست مایه های حرکت به سمت اهداف است و باید با تغییر جهات و اصلاح اصول مبنایی، در وصول به اهداف جهش ایجاد شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه تحول در عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیازمند تغییرات فکری است، عنوان کرد: تغییر در عرصه های مختلف به معنای بی برنامگی، آشفتگی و یا از بین بردن دستاوردها نیست؛ بلکه باید از سرمایه های موجود برای شکوفایی استعدادهای فردی و گروهی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در منظومه فکری امامین انقلاب، فرهنگ مبنای حرکت در عرصه های مختلف است، اظهار داشت: فرهنگ، علاوه بر پایه بودن، شمولیت نیز دارد و نمی توان با اختصاص بخشی از امکانات به مقوله فرهنگ انتظار موفقیت در تمامی عرصه ها را داشت.

حجت الاسلام عزت زمانی تحول فرهنگی را نیازمند نگاه دقیق و صحیح دانست و افزود: اساس حرکت و تمام دارایی جامعه برای رسیدن به آرمان ها، فرهنگ است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با انتقاد از رویکرد دولت ها نسبت به مقوله فرهنگ، ابراز کرد: متاسفانه در طول سالیان گذشته دولت های مختلف، مقوله فرهنگ را ابرازی برای رسیدن به مقاصد خود قرار داده اند و وضعیت امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی مجازی نتیجه چنین تفکری است.

وی تحول در عرصه فرهنگ را نیازمند تغییر در نگاه مسؤولان دانست و افزود: اگر فرهنگ پایه حرکت قرار نگیرد و دستخوش بی برنامگی دولت ها شود، همچنان با وضعیت نابسامان فرهنگی موجود رو به رو خواهیم بود.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه لازمه تحول فرهنگی، حرکت بر اساس فهم فرهنگی امامین انقلاب است، تاکید کرد: امامین انقلاب نشان داده اند که در صورت لزوم در عرصه فرهنگ ورود و نهادهایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی مجازی را ایجاد می کنند.

وی عدم فهم فرهنگی سیاستمداران و فعالان فرهنگی را کمبود جامعه امروز عنوان کرد و گفت: اگر منویات و گلایه های امامین انقلاب در خصوص فرهنگ مورد توجه قرار نگیرد نه تنها فرهنگ متحول نمی شود، بلکه مسیر عادی خود را نیز نمی تواند طی کند.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به طرح نظریه اقتصاد مقاومتی توسط رهبر انقلاب در جمع مسؤولان و فعالان فرهنگی، عنوان کرد: عدم اجرای کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی ناشی از مشکلات فرهنگی است و در صورتی اقتصاد مقاومتی تبدیل به فرهنگ می شود که فعالان فرهنگی نقش خود را در این زمینه ایفا کنند./1350/ت302/ف

ارسال نظرات