۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۵۵۵۶۶
حجت الاسلام والمسلمین لائینی:

تبعیض نژادی در غرب و آمریکا سیستماتیک و نهادینه شده است

تبعیض نژادی در غرب و آمریکا سیستماتیک و نهادینه شده است
امام جمعه ساری با بیان این که تبعیض نژادی در غرب و آمریکا سیستماتیک و نهادینه شده است، گفت:صدای مرگ بر آمریکا در دنیای غرب هم پیچیده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نخستین خطبه نماز جمعه مرکز استان در سال جدید، گفت: اگر بخواهیم راه شهیدان، امام راحل و مقاومت را ادامه بدهیم باید خدا با ما باشد و اگر می‌خواهیم خدا با ما باشد باید اهل تقوا باشیم که خدا خود فرموده است من با کسانی هستم که با تقوا باشند.
 
وی با بیان این که ریشه هر خیری این است که انسان فکر کند و در زندگی بکار گیرد، افزود: برخی‌ها بی فکر کار می‌کنند و خودشان را به چالش می‌اندازند، اگر منطقی بیاندیشیم خیلی خوب می‌توانیم زندگی کنیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در ادامه سخنان خود به پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: قوه مجریه، قضائیه و همچنین سایر مسؤولان بخش‌های مختلف کشور باید برای تحقق شعار سال پای کار بیایند.
 
وی با بیان این که همه مسؤولان کشور در این جهت وحدت نظر داشته باشند می‌توانیم امسال جهش تولید را در یک درصد قابل قبولی رقم بزنیم، ادامه داد: به طور حتم تحقق شعار سال و رونق و جهش تولید موجب تعادل قیمتی، افزایش صادرات و کاهش واردات خواهد شد.
 
امام جمعه ساری افزود: اگر تولید در داخل کشور رونق پیدا کند دیگر جایی برای قاچاق و سوءاستفاده کنندگان باقی نخواهد ماند جز این که برخی‌ها در این کشور خود مانع رونق تولید شوند.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی ادامه داد: اگر تولید در کشور تقویت شود رانت خواری برخی‌ها در کنار واردات از بین می‌رود به همین دلیل همه باید یک دست باشیم و این شعار سال را عملی کنیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری بسیاری از جلسات به صورت ویدئوکنفرانس به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: کرونا این فرصت را به وجود آورده تا به سمت دولت الکترونیک پیش رویم و باید این مسأله مهم مورد توجه قرار گیرد.
 
امام جمعه ساری همچنین به حذف برخی تشریفات زائد نظیر پذیرایی‌ها در سطح ادارات به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: باید برگزاری ساده جلسات پس از جریان کرونا نیز در سطح ادارات مورد توجه جدی قرار گیرد و از صرف هزینه‌های بسیار در ادارات پرهیز شود.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح مواسات و کمک مؤمنانه در کشور در طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: بیش از ۳۰۰ هزار سبد کالا با بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه در سه مرحله جمع آوری و میان نیازمنان توزیع شد و این طرح پس از کرونا نیز باید ادامه داشته باشد.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به تلاش و مجاهدت شبانه روزی کادر درمانی و بیمارستانی سراسر کشور در مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: علاوه بر مجاهدت این عزیزان گروه‌های جهادی برای تغسیل، تدفین، ضدعفونی کردن معابر و همچنین تولید لوازم بهداشتی و ماسک بسیار خوش درخشیدند.
 
وی با اشاره به بکار گیری مجموعه بهداشت و درمان از ظرفیت پرستاران موقت در طول این مدت اشاره کرد و گفت: وزارت بهداشت باید ضمن پرداخت کامل حق و حقوق این عزیزان، زمینه جذب آن‌ها را فراهم کند.
 
امام جمعه ساری به مدیریت موفق کشور به پرچم داری وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: بسیاری از کشور‌های پیشرفته جهان هم در بخش دستگاه‌های دولتی ناکارآمد بودند و هم برخی رفتار‌های غیر نادرست و غیر انسانی در میان مردم به وجود آمد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که در برخی از این کشور‌ها علاوه بر کرونا بلای دیگری به نام تبعیض نژادی هم به جان مردم افتاد، گفت: با بی رحمی با سپاه پوستان و رنگین پوستان برخورد کردند که امروز در همه کشور‌های غربی و آمریکا امواج خیزش مردمی در اعتراض به چنین حرکت‌هایی غیر انسانی در اوج است.
 
وی با بیان این که مسأله تبعیض نژادی در غرب و آمریکا سیستماتیک و نهادینه شده است، تصریح کرد: امروز موج اعتراض‌های مردمی در دنیای غرب در اعتراض به امپریالیسم و رژیم غرب صدایش بلند‌تر از سایر کشور‌های جهان است.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که مردم آمریکا امروز مرگ بر آمریکا را علیه نظام خودشان تکرار می‌کنند، گفت: دشمنان می‌خواستند کانون مرگ بر آمریکا را که ایران اسلامی است را خاموش کنند، اما نه تنها خاموش نشد بلکه صدای مرگ بر آمریکا در دنیای غرب هم پیچیده و در اینجا هم که صدای مرگ بر آمریکا بلند‌تر از گذشته فریاد زده می‌شود. /۹۵۰/پ210/ق
ارسال نظرات