۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۶۵۵۵۸۱
یادداشتی از حجت الاسلام والمسلمین حاجتی؛

سقوط مجسمه‌ها، نقطه بیداری و بازگشت

سقوط مجسمه‌ها، نقطه بیداری و بازگشت
موج تحولات برخواسته از اعتراضات مردمی به نحوی شگفت آور برخی از زیرساخت‌های فکری و فرهنگی نظام سرمایه داری را نشانه گرفته است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره)، در یادداشتی پیرامون اعتراضات در آمریکا اظهارداشت: موج تحولات برخواسته از اعتراضات مردمی به نحوی شگفت آور برخی از زیرساخت‌های فکری و فرهنگی نظام سرمایه داری را نشانه گرفته و این پدیده در خور تاملی است.

حمله به مجسمه ها، نماد‌های برده داری و نژاد پرستی، پایمال کردن و آتش زدن پرچم ایالات متحده در آمریکا یعنی به چالش کشیدن ایده‌های زیربنائی تمدنی که کارگزاران و دولت‌های فعلی آن اکنون نیز بر مبنای همان نظریات، اما با با رنگ و لعابی جدید، مزورانه و بی رحمانه به برده داری بشر معاصر مشغولند.

آنان که متکبرانه و مفسدانه منافع نامشروع خود را در بهره وری از منابع ملت‌های ضعیف، فرسنگ‌ها فراتر از مرز‌های خود در حوزه اقلیمی ملت‌های دیگر تعریف می‌کنند، چنانکه تنها در یک قلم با همین نگاه ناشی از خودبرتربینی نژاد پرستانه در قحطی دست ساخته انگلیسی‌ها «۹ میلیون نفر» را در ایران به کام مرگ کشاندند.

غربی‌ها یا همان برده داران قدیم و جدید با نظم نوین ادعائیشان اکنون جهان را به نقطه‌ای رسانده اند که «فریتیوف کاپرا» دانشمند غربی (Fritiof Capra) هم در کتاب «نقطه بازگشت» با بحرانی خواندن وضعیت موجود می‌نویسد که در کنار تولید انبوه سلاح‌های کشتار جمعی سالانه ۱۵ میلیون انسان که اکثرا کودکان هستند از گرسنگی می‌میرند و ۵۰۰ میلیون دیگر از سوء تغذیه رنج می‌برند و ۴۰ درصد جمعیت دنیا دسترسی به خدمات بهداشتی ندارند، ۳۵ درصد از آب سالم آشامیدنی محرومند در حالی که نیمی از دانشمندان و مهندسین موجود جهان به کار توسعه سلاح‌های جنگی اشتغال دارند. وی در نتیجه گیری اظهار می‌دارد که ما اکنون به نقطه‌ای رسیده ایم که همان نقطه بازگشت یا نقطه چرخش است.

بی شک چرخش بی سابقه اعتراضات عمومی در اروپا و آمریکا به سوی نفی نماد‌های تبعیض نژادی و سلف ناصالح سردمداران کنونی غرب و جمع آوری تصاویر برخی از روسای پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از این محل، از ترس افکار عمومی تنها در حد یک حادثه گذرا نیست، بلکه پدیده‌ای دنباله داراز سنخ آغاز یک بیداری است که سال‌ها پیش حضرت روح الله امام خمینی قدس سره به خوبی آن را تحلیل و پیش بینی نموده بود./۹۴۵۶/د102/ف

میر احمدرضا حاجتی
حاتم شرفی
ارسال نظرات