۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۵۵۶۰۹
آیت الله مدرسی:

قوام تمدن ها به ساختار اجتماعی مطابق با ارزش ها و حکمت های الهی است

قوام تمدن ها به ساختار اجتماعی مطابق با ارزش ها و حکمت های الهی است
یکی از مراجع تقلید عراق با بیان اینکه قوام تمدن ها به ساختار اجتماعی مطابق با ارزش ها و حکمت هاست، دین اسلام را منبع همه ارزش ها و حکمت های الهی دانست.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان عراق بیان داشت: امام صادق(ع)  نقش بی بدیلی در مرحله تاریخی و حساسی از امت اسلامی ایفا کرد که فتنه انگیزان و جریان های ملحد مسلمانان را هدف گرفته بود.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) پس از پدر بزرگوارش امام باقر(ع) بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کرد و هر کدام از آنها به ترویج معار الهی و تربیت نسلی از عالمان دینی پرداختند تا جایی که شمار زیادی از مسلمانان امام صادق(ع) را به تجدیدگر اول دین اسلام لقب دادند.

آیت الله مدرسی خواستار ادامه راه امام صادق(ع) شد و خاطر نشان ساخت: قوام تمدن ها به ساختار اجتماعی مطابق با ارزش ها و حکمت های الهی است و دین اسلام همه این ارزش ها و حکمت ها را دارا است که پیامبر اکرم(ص) بنا کرد، ولی متأسفانه امت اسلامی در دوره ایشان از این ارزش ها عقب افتاد و به مشکلات تمدنی دچار و از آن منبع غنی محروم شد.

گفتنی است که آیت الله مدرسی از مراجع تقلید شیعیان عراق، هر هفته سخنرانی تلویزیونی دارند که به بیان مسائل مهم درباره موضوعات جهان اسلام می پردازند./983/ب

 

ارسال نظرات