۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۶۵۵۶۱۷
استاد حوزه علمیه قم:

کاربردی کردن فقه و اصول؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر / طلاب آینده مشخصی ندارند

کاربردی کردن فقه و اصول؛ ضرورتی اجتناب ناپذیر / طلاب آینده مشخصی ندارند
حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه در حال حاضر آتیه مشخصی برای طلاب وجود ندارد، گفت: رهنمودهای رهبر انقلاب در سیاست گذاری‌ها شورای عالی مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام محمد مهدی منتظری استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سیاست‌گذاری عالی حوزه علمیه را در رشد و باروری این نهاد موثر دانست و گفت: شورای عالی باید برای ارتقای سطح علمی حوزه های علمیه و پاسخ به نیازهای روز جامعه برنامه‌ریزی کند.

استاد حوزه علمیه قم به رهنمودهای رهبر انقلاب در دیدار با اعضای شورای عالی اشاره کرد و افزود: اگر رهنمودهای رهبر انقلاب در سیاست گذاری ها مدنظر قرار گیرد، امید بسیار زیادی نسبت آینده حوزه وجود خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر آتیه مشخصی برای طلاب وجود ندارد و هر سال تعداد ورودی ها به حوزه علمیه کاهش می یابد.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه حوزه علمیه باید پاسخگوی نیازهای فکری و اعتقادی جامعه باشد، گفت: شورای عالی با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه تغذیه فکری وزارت ارشاد و دفتر تبلیغات اسلامی را فراهم سازد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت تحول در متون درسی حوزه، عنوان کرد: کاربردی کردن مباحث اصول فقه و تخصص گرایی در رشته های فقهی مانند فقه القضا، فقه الاجتماع و فقه الاقتصاد، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی به ضرورت تشکیل کمیسیون های تخصصی با حضور کارشناسان در زمینه های مختلف در شورای عالی اشاره کرد و اظهار داشت: پس از کارشناسی های لازم، طرح های رشد و تعالی طلاب برای تصویب و بررسی های بیشتر به اعضای شورای عالی ابلاغ شود.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه باید نگاه شورای عالی نسبت به استعدادهای درون حوزه تقویت شود، ابراز کرد: با برنامه ریزی دقیق می توان علوم آل محمد (ص) را از طریق فضای مجازی در سراسر جهان انتشار داد./1350/ت302/ف

ارسال نظرات