۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۵۵۴۴۲
عضو مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

ضرورت همکاری نهادهای حوزوی با شورای عالی برای حل مشکلات طلاب

ضرورت همکاری نهادهای حوزوی با شورای عالی برای حل مشکلات طلاب
حجت الاسلام بارانی، مجمع نمایندگان طلاب را بازوان کمکی شورای عالی خواند و گفت: شورای عالی برای پیشبرد اهداف و حل مشکلات، نیاز به کمک سایر نهادها دارد.

حجت الاسلام بارانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه شورای عالی حوزه علمیه بالاترین جایگاه در سیاست گذاری کلان آموزشی، تبلیغی، تهذیبی و معیشتی در حوزه علمیه را داراست، گفت: یکی از انتظارات از شورای عالی، نظرخواهی مستمر از مبلغان و اساتید است.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به مشکلات روحانیون مستقر، عنوان کرد: شورای عالی از طریق وزارت ارشاد باید به دنبال طرحی برای جذب رسمی روحانیون مستقر باشد تا با حضور چند ساله مبلغان تاثیر گذاری لازم در منطقه صورت پذیرد.

نماینده طلاب بیرجند در مجمع نمایندگان افزود: بعد از گذشت چند سال از اجرای طرح سفیران هدایت، حالا زمان بررسی موفقیت یا عدم موفقیت این طرح فرا رسیده است و باید نقاط ضعف و قوت آن به دقت شناسایی شود.

حجت الاسلام بارانی، مجمع نمایندگان طلاب را بازوان کمکی شورای عالی دانست و اظهار داشت: مجمع نمایندگان باید نقش مشورتی برای شورای عالی داشته باشد و هر چه بیشتر از ظرفیت این مجمع استفاده شود.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه عملکرد شورای عالی در دوره هفتم را خوب ارزیابی و ابراز کرد: با توجه به اقتضائات زمان، پس از سپری شدن هر دوره از شورای عالی، انتظارات از این شورا بالاتر می‌رود.

وی جلسات مشورتی شورای عالی با اساتید حوزه علمیه را از اقدامات شایسته این شورا در دوره هفتم خواند و گفت: دسته بندی اساتید و ایده های آموزشی و تبلیغی آنها کار خوبی بود که سبب شد تا نظرات اساتید حوزه علمیه در اختیار شورای عالی قرار گیرد.

حجت الاسلام بارانی با بیان اینکه متأسفانه طلاب پس از سال ها تحصیل در حوزه برنامه و آتیه مشخصی ندارند، عنوان کرد: باید پس از شناسایی استعدادها، تمامی طلاب پیش از سی سالگی، برای انجام رسالت طلبگی خود به نهادهای مربوطه در نظام اسلامی معرفی شوند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با اشاره به اینکه اعضای منتخب شورای عالی در دوره هشتم، همگی از فضلای حوزه علمیه هستند، خاطر نشان کرد: شورای عالی برای پیشبرد اهداف و حل مشکلات، نیاز به کمک سایر نهادها دارد./1350/ت302/ق

ارسال نظرات