۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۶۵۵۶۳۳

سفر رییس قوه قضاییه به آذربایجان‌غربی در آینده نزدیک

سفر رییس قوه قضاییه به آذربایجان‌غربی در آینده نزدیک
مدیرکل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: رییس قوه قضاییه در آینده نزدیک به آذربایجان‌غربی سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، علی اکبر گروسی در نشست خبری اظهار داشت: مقرر بود رییس قوه قضاییه به آذربایجان‌غربی سفر کند که به دلیل شیوع کرونا این سفر به تعویق افتاده بود که پیگیر موضوع هستیم تا در آینده نزدیک شاهد حضور رییس قوه قضایی به استان باشیم.

وی اعلام کرد: شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، شوراهای کاربردی و فعال استان است و هر آنچه در این شورا رخ می دهد توام با پیگیری و رسیدن به نتیجه است که در این خصوص تن سودجویان این عرصه را به لرزه آورده ایم.

این مسؤول تصریح کرد: در این میان اثربخشی این اقدامات منوط به همکاری مدیران اجرایی حوزه حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی است.

مدیرکل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نمایندگان مجلس می‌توانند ما را بیش از پیش در این زمینه کمک کنند، ادامه داد: ۸۴۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی که توسط سودجویان تصرف شده بود به دولت برگردانده شدند.

گروسی یادآور شد: ۱۰۸ پرونده در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی  تشکیل شده بود که از این تعداد ۲۰۶ پرونده منجر به حکم شده است.

مدیر کل دادگستری آذربایجان‌غربی ارزش اراضی برگشت داده شده را ۲۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: دست سودجویان را از اراضی ملی کوتاه می‌کنیم.

گروسی با اشاره به رعایت موازین بهداشتی در زندان‌ها و اعزام به مرخصی زندانیان خبر داد و گفت: سال گذشته ۵ هزار نفر از زندانیان به مرخصی فرستاده شده‌اند.

وی یادآور شد: تعداد جمعیت کیفری استان به شدت کاهش یافته و در استفاده از مجازات های جایگزین حبس، اقدامات خوبی در استان انجام گرفته است‌‌ که سال جاری میزان مجازات جایگزین ۲۱۰ درصد رشد داشته به طوری‌که ۲ هزار و ۴۴۷ بازدید از زندانها داشته‌ایم که در این زمینه جزو استانهایی با تعداد بازدید بیشتر هستیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: پابند الکترونیک در ۶۷ مورد در استان اجرایی شده است.

گروسی با اشاره به عملکرد شوراهای حل اختلاف، اظهار داشت: سال گذشته ۵۴ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف به سرانجام رسیده و نسبت صلح و سازش در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه  سال گذشته ۳۳ درصد رشد دارد.

مدیرکل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در این مدت تعداد پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف ۴۷ درصد افزایش یافته و امروز به سمت توسعه شوراهای حل اختلاف هستیم‌.

گروسی با بیان اینکه سال گذشته در شوراهای حل اختلاف ۱۸ فقره قتل عمد منتهی به سازش و قصاص برطرف شده است، ادامه داد: میزان صلح و سازش در پرونده های طلاق در سال ۹۸ حدود یک هزار و ۴۹۹ فقره بود که ۵۰۰ زندانی نیز مورد بخشش رهبری قرار گرفته است.

وی از برگزاری ۱۷ جلسه با سرمایه گذاران در سال جاری خبر داد و افزود: این جلسات ۵۱ مصوبه به همراه داشت که همگی عملیاتی شده و مشکل ۳۹ واحد تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفته که از این تعداد ۲۶ مورد رفع مشکل شده و پرونده آنها منجر به سازش شده است که نتیجه آن حفظ اشتغال ۲۶۰۰ کارگر در این واحدها بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۵ نفر از کارکنان دادگستری در حین خدمت، به کرونا مبتلا شده‌اند که مراحل درمان این افراد طی می‌شود.

منبع: فارس

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات